سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - جمعه 27 تیر 1393

رييس كميسيون حمل و نقل و محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان؛

وزير نيرو اصفهان را شهري برخوردار و زياده خواه معرفي كرده است/ از استيضاح وزير نيرو حمايت مي كنيم

رييس كميسيون حمل و نقل و محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به صحبت هاي وزير نيرو در رابطه با اصفهان گفت: صحبت هاي وزير نيرو در شان مردم اصفهان نيست و ما از استيضاح وزير نيرو حمايت مي كنيم.

به گزارش اصفهان شرق؛ ابوالفضل قرباني در جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در حال حاضر مشكل اصلي استان و شهر اصفهان آب است و مسائل ديگر نبايد اين مهم را به حاشيه بكشاند.
وي با اشاره به بيانات وزير نيرو در يك برنامه تلويزيوني افزود: وزير نيرو در بياناتي در رابطه با اصفهان صحبت نموده و اصفهان را شهري برخوردار و شهري زياده خواه معرفي كرده كه اين صحبت ها در شان مردم اصفهان نيست.
رييس كميسيون حمل و نقل و محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به جايگاه اصفهان در كشور اذعان داشت: بالاترين آمار پرداخت ماليات متعلق به اصفهان و كمترين ودجه متعلق به اصفهان است و متاسفانه به عنوان يك كلانشهر پروژه هاي زمين مانده اي دارد كه در هيچ كلانشهر ديگري اين چنين وضعي ديده نمي شود.
قرباني با اشاره به آلودگي هواي اصفهان بيان داشت: اصفهان بالاترين ميزان آلودگي را در بين كلانشهرها دارد كه به طبع آن آمار بيماري هاي خاص نيز در اصفهان نگران كننده مي باشد.
وي با بيان اينكه اصفهان ۴ هزار هكتار بافت فرسوده دارد، افزود: مناطق متعدد حاشيه اي در شهر و سكونتگاه هاي غير رسمي و بروز معضلات اجتماعي و فرهنگي از مشكلاتي است كه در اصفهان وجود دارد.
رييس كميسيون حمل و نقل و محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به مهاجرپذيري شهر اصفهان تصريح كرد: نزديك به ۵۰ درصد جمعيت استان و خصوصا شهر اصفهان را مهاجريني از استان هاي چهارمحال و بختياري، لرستان و خوزستان تشكيل مي دهد به طوريكه يك ميليون و ۲۰۰ هزار سكنه استان اصفهان از استان چهارمحال و بختياري هستند.
قرباني ضافه كرد: بيش از نيمي از خدمات پزشكي در شهر اصفهان نيز در اختيار بيماران ديگر استان ها مي باشد.
وي با اشاره به اشتغال مهاجرين در اصفهان گفت: باتوجه به كمبود آب و آلودگي هواي اصفهان، ۷۰ درصد فولاد كشور در اصفهان توليد مي شود كه مي توان گفت بخش عمده اشتغال در اين واحدها در اختيار مهاجرين ديگر استان ها است.
رييس كميسيون حمل و نقل و محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان بيان داشت: ۱۰ درصد مواد نفتي در اصفهان توليد مي شود كه هفته گذشته شاهد بروز آتش سوزي در انبار شرکت نفت سپاهان بوديم كه مشكلات زيادي از جمله آلودگي را براي اصفهان به وجود آورد.
قرباني اظهار داشت: آب استان يزد از سرچشمه و درياچه سد زاينده رود برداشته مي شود در حاليكه مردم اصفهان مجبورند براي تامين آب شرب از آب چاه هايي استفاده كنند كه آلوده است و معمولا براي آبياري فضاي سبز از آن ها استفاده مي شود.
وي ادامه داد: مسير اصلي به استان چهارمحال و بختياري از استان اصفهان بوده و بيشترين خدمات فرودگاه اصفهان در اختيار استان هاي ديگر است.
رييس كميسيون حمل و نقل و محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به حجم ريزش باران در چهارمحال و بختياري عنوان كرد: ساليانه ۳/۱۱ ميليارد مترمكعب به طور متوسط در چهارمحال بختياري بارش داريم كه خروجي آن ۳/۹ ميليارد مترمكعب است.
قرباني تاكيد كرد: ۹۳ درصد زمين هاي قابل كشت در حوزه زاينده رود از اصفهان بوده و ۹۸ درصد جمعيت ساكن در حوزه آبريز زاينده رود در استان اصفهان است.
وي افزود: ۴۵۰ ميليون مترمكعب، بالاترين برداشت از آب پشت سد قبل از رسيدن به پل كله بوده اين در حالي است كه همين مقدار آب براي جاري شدن آب در زاينده رود كافي است ولي متاسفانه زاينده رود خشك مي باشد.
رييس كميسيون حمل و نقل و محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به طرح تونل بهشت آباد تصريح كرد: ۱۲ سال كار مطالعاتي بر روي طرح تونل بهشت آباد انجام شده و كارشناساني از اتريش، فرانسه و سوئيس مطالعات اين طرح را بررسي كرده اند ولي متاسفانه اين طرح با اين پشتوانه متوقف شده است.
قرباني از علاقه شهروندان شهر اردل در رابطه با اجراي طرح بهشت آباد سخن گفت و اذعان داشت: مردم شهر اردل عنوان مي كنند اجراي اين طرح موجب رونق اين منطقه نيز خواهد شد ولي متاسفانه غوغاسالاري ها تاثيرگذار بوده و وزير نيرو با ارائه صحبت هايي باعث ايجاد مشكلاتي در اين زمينه شده است.
وي افزود: ما حمايت خود را از كساني كه موضوع استيضاح وزير نيرو را پيگيري مي كنند اعلام مي نماييم، همچنين از پيگيري هاي استاندار اصفهان در رابطه با آب حمايت مي كنيم.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.