سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - جمعه 27 تیر 1393

شهردار منطقه ۵ اصفهان خبر داد:

شستشوی درختان منطقه ۵ اصفهان/ اتخاذ تدابیر ویژه برای حفظ طراوت فضای سبز شهر

شهردار منطقه ۵ اصفهان اظهار داشت: به دنبال ارتقا سلامت هوای شهر و حفظ طراوت و شادابی فضای سبز، عملیات شستشوی درختان سطح منطقه ۵ انجام شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید عصارزادگان با بیان این مطلب گفت: در راستای  افزایش سلامت هوای شهر شستشوی درختان این منطقه به منظور کاهش مصرف سموم، جلوگیری و کاهش جمعیت آفات به خصوص کنه های نباتی انجام شده است.
وی افزود: عملیات شستشوی درختان و درختچه ها در سطح این منطقه به خصوص در نقاط پرتردد مانند حاشیه اتوبان شهید دستجردی، خیابان صفه و معابر اصلی به صورت شبانه روز صورت گرفته است.
شهردار منطقه ۵ اصفهان تصریح کرد: در این عملیات از مواد کمکی مانند صابون های پتاسیم مایع استفاده شده که نقش بسزایی در جلوگیری از طغیان آفات و کاهش جمعیت کنه های نباتی دارد، همچنین از دیگر ویژگی های این صابون کاهش چشمگیر مصرف سموم و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و سلامتی هوای شهر می باشد.
عصارزادگان با بیان اینکه شستشوی درختان با این مواد هیچ گونه ضرری برای انسان ها نداشته و به طراوات و زیبایی فضای سبز شهری می افزاید، خاطرنشان کرد: باتوجه به نفوذ توده های گرد و غبار از کشورهای عربی در روزهای آینده این اقدام در جهت حفظ طراوت و زیبایی درختان بسیار تاثیرگذار است.
وی با اشاره به اینکه عملیات شستشوی درختان در سطح سپاهان شهر نیز انجام شده است، اظهار داشت: عملیات شستشو در سپاهان شهر و محدوده های مرکزی منطقه ۵ انجام گرفته تا اثرات نامطلوب اين پدیده  بر سلامت شهر در این منطقه به حداقل برسد.
شهردار منطقه ۵ اصفهان با تاکید بر حفظ طراوت و شادابی فضای سبز با وجود بحران خشکسالی ادامه داد: شهرداری این منطقه با اتخاذ راهکارها و تدابیر مناسب توانسته اند با وجود بحران جدی خشکسالی فضای سبز شاداب و قابل قبول را به شهروندان ارائه نمایند.
عصارزادگان با بیان اینکه استفاده از مواد کمکی در شرایط ایجاد تنش خشکی و بحران آب از جمله این تدابیر است، گفت: موادی مانند هیومیک اسید یکی از کودهای ارگانیک و بی ضرر در محیط زیست شهری است که ضمن کاهش عوارض خشکسالی و شور شدن آبهای سطحی در درختان باعث رشد بهتر و شادابی بیشتر در درخت و درختچه ها در بلند مدت خواهد شد.
وی افزود: این کود هم اکنون با اعتباری با لغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در باغچه های سطح منطقه که از شرایط شوری آب و مشکلات خاک رنج می برند، استفاده شده است.
شهردار منطقه ۵ اصفهان تصریح کرد: این کود نیز در محدوده سپاهان شهر نیز استفاده شده است تا در روزهای آینده با توجه به شرایط نامطلوب جوی، شاهد فضای سبز زیبا در محدوده سپاهان شهر باشیم.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.