سرویس: تولیدی » خبر پوششی 20:11 - پنجشنبه 26 تیر 1393

در همایش روحانیون بخش بن رود شهر ورزنه مطرح شد

معرفی آسیب ها ماهواره به مردم تا معیشت سخت کشاورزان زکات ده دیروز شرق اصفهان

همایش مبلغین بخش بن رود با حضور روحانیون منطقه در حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهراء شهر ورزنه با ارائه برنامه ها و نظرات فرهنگی و اجتماعی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه اصفهان شرق: در این همایش که به همت اداره تبلیغات اسلامی بخش بن رود برگزار گردید حجت الاسلام هاشمی مسئول اداره تبلیغات بن رود ضمن خوش آمدگویی به روحانیون اظهارداشت: روحانیون مباحث امر به معروف و نهی ازمنکر، مسئله عفاف و حجاب را در اولویت کاری خود قرار داده و ترویج فرهنگ و سبک زندگی دینی که خیلی از مباحث دینی و اجتماعی را در پی خواهدداشت در دستور کار خود قرار دهند.

Vater-Mark1

وی با اشاره به هجمه سنگین ماهوراه به دین اسلام تصریح نمود: در مباحثی که با مردم در مساجد دارید به آسیب های مخرب دینی و اجتماعی ماهواره اشاره نمایید و مردم را از این همجه ها آگاه سازید.

در ادامه این همایش حجت الاسلام صادق زاده امام جمعه شهر ورزنه اظهار داشت: امروز بحران خشکسالی جدای از آسیب های معیشتی که مردم تحمیل کرده است آسیب های اجتماعی بسیار بزرگی را در برداشته است که نیاز به فعالیت های گسترده فرهنگی در جامعه می باشد و وظیفه ما روحانیون این است که سعی کنیم روحیه نشاط و امیدواری را با اجرای برنامه های فرهنگی به مردم برگردانیم.

امام جمعه ورزنه با اشاره به مشکل معیشت مردم گفت: امروز مردمی که یک زمان زکات بده بوده اند به واسطه این خشکسالی های اخیر در معیشت زندگی خود مانده اند و به سختی امرارمعاش می کنند که باید به این مردم توجه ویژه نمود و خصوصا به فقرا که روحانیون عزیز فرهنگ رسیدگی به مستمندان و فقرا را در بین مردم بیش از پیش ترویج نمایند.

Vater-Mark524524254

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به رسیدگی به فقرا افزود: امام علی(ع) الگوی رسیدگی به فقرا و مستمندان بود و ما که شیعه آن امام بزرگوار هستیم باید رسیدگی به این امور را جزء اولویت های کاری و برنامه های خود قراردهیم وهمچنین با توجه به وجود شمار زیادی از بیماران صعب العلاج در منطقه به همت علمای عزیز و خیرین محترم صندوقی جهت کمک به این بیماران تاسیس گردیده است که میطلبد شما روحانیون عزیز با اطلاع رسانی به مردم و جذب کمک های مردمی بتوانند این خانواده ها را حداقل از هزینه های درمانی بی نیاز نمایند و این عزیزان جز درد بیماری درد دیگری را نداشته باشند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام والمسلمین باقری ازعلمای شاخص منطقه در سخنانی به نقش هدایت و راهنمایی روحانیت در جامعه اشاره نمود واظهار داشت: هدایت حیات ابدی است و کاری که شما روحانیت عزیز و بزرگوار انجام می دهید هدایت ابدی وماندگار است که این ارزش بزرگی دارد و کار شما عزیزان ازهرکاری مهمتر است چرا که کار شما جنبه هدایت وراهنمایی مردم رابسوس خداوند متعال دارد.

وی افزود: پیامبر کارش دعوت کردن مردم به حیات ابدی است و خداوند از مردم می خواهد که دعوت پیامبر را اجابت کنند تاسعادتمند در دو دنیا شوند.
حجت الاسلام باقری با اشاره به افتخار در لباس روحانیت بیان داشت: انسان باید به خودش امیدوار باشد و به خود ببالد که خداوند به او توفیق داده که به چنین راهی هدایت شود تا در این زمان وظیفه هدایت و راهنمایی مردم را برعهده بگیرد که شما روحانیون باید به این راه و رسم و لباس افتخار کنید و شکرگزار خداوند منان باشید که در این ره قدم گذاشته ایم و باید نهایت تلاش وکوشش خود را در راهنمایی و هدایت مردم انجام دهیم.

Vater-Mark57786786

ایشان با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه اسلام اظهارداشت: در هیچ زمانی مثل امروز که فضای مجازی برای همه مردم به آسانی در دسترس می باشد اسلام و شیعه و روحانیت در معرض خطر نبوده است همانطور که اطلاع دارید ومی بینید که این تکفیری های کثیف چگونه به نام اسلام تیشه بر ریشه اسلام می زنند و این وظیفه ما روحانیون است که هدایت جامعه را برعهده داریم سختر می کند که باید این گروه های تکفیری و وهابی را که به اسلام ضربه می زنند به مردم معرفی کنیم و مردم را از اهداف و فعالیت های این گروه های تروریستی آگاه نماییم.

حجت الاسلام باقری با توصیه به روحانیت افزود: روحنیت باید در رفتار و کردار در جامعه الگو باشند مردم بیشتر به رفتار و عمل ما می نگرند تا سخن ما و باید مواظب بود که اعمال ما باعث نشود تا بر ضد دین تبلیغ بشود و باید شئونات روحانیت را حفظ کنیم و بهترین راه برای هدایت مردم خودسازی و اعمال و رفتار ما در جامعه می باشد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به رسیدگی به مستمندان گفت: یکی از کارهایی که یک روحانی می تواند در روستا و مسجدی که در آن اقامه نماز می کند انجام دهد دستگیری از فقرا است که باید مردم را به این کار خیر تشویق کرد و همچنین اهتمام به راه اندازی صندوق خیریه جهت کمک به فقرا می باشد.

در پایان این همایش صادقی سرپرست بخشداری بن رود با اشاره به مشکلات معیشت و اشتغال اظهار داشت: بهترین راه برون رفت از این وضعیت و رسیدن به اشتغال جهت مردم تشکیل تعاونی های جهت اشتغال زایی می باشد که همت شما روحانیت معظم رامیطلبد که مردم در این خصوص آگاه و به این امر بسیار مهم تشویق و ترغیب نمایید.

Vater-Mark475275 Vater-Mark11

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.