سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - پنجشنبه 26 تیر 1393

آقای نعمت‌زاده! پول‌های صندوق بازنشستگان فولاد کجا رفته است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت خواست پیرامون اعتبارات صندوق بازنشستگان صنعت فولاد توضیح دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ در جلسه علنی پارلمان سوال ملی حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون وضعیت بازنشستگان صنعت فولاد و عدم پرداخت مستمری آنان مورد رسیدگی قرار گرفت.
کامران نماینده سوال‌کننده از نعمت‌زاده طی سخنانی یادآور شد: درست قبل از ماه مبارک رمضان حدود دو هفته پیش از 13 استان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند، آن روز حاج‌آقا ابوترابی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت که وی به آقای عزیزی پیرامون رسیدگی به این موضوع ماموریت داد.
وی اضافه کرد: پس از ماموریت یافتن آقای عزیزی برخی دیگر از دوستان نیز پیگیر مسئله شدند و این سوال مطرح شد که پول‌های صندوق بازنشستگان فولاد کجا رفته است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در همین زمینه گفت: آقای نعمت‌زاده با حضور در جلسه کمیسیون توضیحاتی پیرامون سوال نمایندگان مطرح کرد اما توضیحات قانع‌کننده نبود؛ سوال ما امروز این است که پول‌های صندوق بازنشستگی کجا رفته است؟
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به امضای تفاهمنامه درخصوص صندوق بازنشستگی فولاد اشاره کرد و گفت: طبق آن تفاهمنامه گفتند ما این پول‌ها را به بانک سامان می‌بریم، حال آقای نعمت‌زاده توضیح دهند پول این عزیزان که در شرایط سخت کار کرده‌اند امروز چه شده است؟
وی ادامه داد: امروز دیوان محاسبات گزارشی پیرامون این موضوع داده است در این گزارش آمده واریز وجوه وصولی به بانک سامان موجب تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پول بازنشستگان را گرفته و به بانک برده‌اند و حال بانک پول را نمی‌دهد تصریح کرد: اگر قصد حل مشکل آنها را داشتید از ماه‌ها پیش پرداخت حقوق آنها عقب نمی‌افتاد.
وی با ابراز تاسف نسبت به مشکلات موجود بر سر راه بازنشستگان صنعت فولاد خاطرنشان کرد: مگر آنها مشکل دارند که هر روز مقابل مجلس و نهاد ریاست جمهوری تجمع کنند، باید مشکل آنها را رفع کرد.
وی با اشاره به طرح برخی مباحث مبنی بر اینکه صندوق بازنشستگی صنعت فولاد ارتباطی با وزارت صنعت ندارد گفت: ما فقط سوالمان از آقای نعمت‌زاده این است که پول‌های این صندوق کجا رفته، ما نمی‌توانیم این سوال را از وزیر ارشاد بپرسیم، اینها کارکنان وزارت صنعت هستند و وزیر باید به صورت شفاف و صریح بگوید که این پول‌ها کجا رفته است.

منبع: صنایع نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.