سرویس: اجتماعی 23:47 - دوشنبه 08 مهر 1392

مدیر نظارت بر دارو و مخدر در استان اصفهان:

مرگ با قرص سرماخوردگی شایعه و دروغی بیش نیست

مدیر نظارت بر دارو و مخدر در استان اصفهان گفت: گزارشاتی که در مورد مرگ با قرص سرماخوردگی در استان اصفهان شایع شده دروغی بیش نیست.

محمد جعفری‌انارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد شایعه مرگ با قرص سرماخوردگی که این روزها در اصفهان رخ داده است، عنوان کرد: در پی شایعه منتشر شده از طریق پیامک در مورد عوارض کشنده مصرف قرص سرماخوردگی، بدین وسیله به اطلاع تمام همکاران اعم از پزشک داروساز و مصرف کننده می‌رسانم که با بررسی‌های صورت گرفته سازمان غذا و دارو خوشبختانه تاکنون هیچ عارضه‌ای ناشی از مصرف قرص سرماخوردگی گزارش نشده و مطالب منتشر شده شایعه‌ای کاملا بی اساس بوده و مصرف این داروها جای هیچ نگرانی ندارد.

وی در مورد قرص سرماخوردگی با اسم (بکلوفن) افزود: بکلوفن نوعی دارو است که در درمان‌های دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما قرص سرماخوردگی با این نام در بازار وجود ندارد و گزارشات اخیر شایعه‌ای بیش نیست.

مدیر نظارت بر دارو و مخدر در استان اصفهان خاطرنشان کرد: این شایعه از استان خوزستان سرچشمه می‌گیرد و با شایعه سازان برخورد قانونی خواهد شد و تاکنون مرگی با این قرص صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، در فضای اصفهان چند روزی است که شایعه شده تعدادی با استفاده از قرص سرماخوردگی(بکلوفن) دچار مرگ شده‌اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.