سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:30 - چهارشنبه 25 تیر 1393

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان:

هیچ جای نگرانی برای مردم از نظر سلامت آب وجود ندارد

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با اشاره به اینکه هیچ جای نگرانی برای مردم اصفهان از نظر سلامت آب وجود ندارد، اظهارکرد: آب مصرفی مردم با در نظر گرفتن شاخص های میکروبی بیوشیمیایی مکررا در آزمایشگاه آب مورد پایش و ارزشیابی قرار می گیرند.

به گزارش اصفهان شرق؛  دکتر حمید ترک زاده مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در گفتگو با ایمنا در خصوص موضوع تامین آب آشامیدنی مردم اصفهان از طریق چاه گفت: مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت شماره یک استان اصفهان از نظر سلامت آب هیچ مشکلی ندارد، و مکررا کارشناسان ناظر این مرکز بحث نمونه گیری آب را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه آب مصرفی مردم در آزمایشگاه آب مورد آزمایش قرار می گیرد و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد، افزود: از هر جایی تخلفی به مرکز بهداشت گزارش شده، بلافاصله کارشناسان بهداشت محیط به محل اعزام شده و مسئله را بررسی می کنند و در صورت لزوم اقداما لازم را انجام می دهند.
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با اشاره به اینکه هیچ جای نگرانی برای مردم اصفهان از نظر سلامت آب وجود ندارد، اظهارکرد: آب مصرفی مردم با در نظر گرفتن شاخص های میکروبی بیوشیمیایی مکررا در آزمایشگاه آب مورد پایش و ارزشیابی قرار می گیرند.
ترک زاده عنوان کرد: آزمایشات مربوط به آب به صورت دقیق انجام می شود و این دقت در کار، اطمینان لازم را در ما ایجاد کرده است که هیچ مشکلی در حال حاضر در مسئله آب وجود ندارد و به این مسائلی هم که وجود دارد و شایعه می شود نباید توجه کرد.
وی در خصوص موضوع آبیاری محصولات کشاورزی با پساب در اصفهان گفت: با توجه به تعاملی که بین مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی وجود دارد، هر محلی را که کارشناسان ما متوجه شوند از طریق پساب آبیاری می شود، مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت لزوم برخورد جدی انجام می شود.
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان یادآورشد: اینکه گفته می شود از پساب برای آبیاری استفاده نشود دلایل مختلف دارد، استفاده از پساب علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای سلامت کشاورز ایجاد می کند، باعث می شود اکوسیستم دچار اختلال شود و ترکیبات خاک دچار آلودگی می شود، همچنین موجب آلودگی آب زیرزمینی می شود.
ترک زاده پیرامون سودجویی در فروش آب چاه در قالب بطری های آب معدنی، خاطرنشان کرد: بحث استفاده از آب های معدنی توسط ادراه نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نظارت می شود، مضاف بر اینکه در سطح عرضه اگر تخلفی را مشاهده کنیم برخورد می کنیم و مردم هم می توانند تخلفات رابا سامانه ۱۴۹۰ در میان بگذارند.
/منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.