سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - چهارشنبه 25 تیر 1393

در سلسله دروس اخلاق مطرح شد

انتقاد آیت‌الله ناصری از برپائی سفره‌های رنگین افطار در ماه رمضان

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: انسان در برابر اموال خود مسئول است و نباید در مصرف آن اسراف و معصیت داشته باشد و برپایی سفره‌های رنگین افطار در ماه رمضان شایسته نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله محمد ناصری شامگاه یکشنبه در سلسله دروس اخلاق به امتحان انسان به وسیله مال اشاره و اظهار کرد: بر اساس روایات از معصومین(ع) دادن یا ندادن مال و ثروت به شخص و اشخاص نشانه رضایت خداوند و عدم رضایت خداوند نیست.

وی افزود: اگر کسی سرمایه‌دار باشد و شخص دیگری فقیر، به این دلیل نیست که خداوند فرد سرمایه‌دار را دوست داشته و فقیر را دوست ندارد که به او مال و ثروت نداده است بلکه تمامی این موارد به دلیل امتحان الهی است تا سرمایه‌دار با مال خود و فقیر با مشکلات، زندگی را بگذراند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: مال و ثروت ودیعه خداوند در نزد افراد است و فرد نباید غرور و تکبر نسبت به مال خود داشته باشد بلکه باید با خدمت به مردم و بخشش به فقرا حق امانتی که خداوند در اختیار او قرار داده به جای آورد.

وی بر استفاده صحیح مال تاکید کرد و گفت: انسان نباید هیچ ادعایی نسبت به مال خود داشته باشد و بخواهد بر اساس این ادعا به هرگونه که رضایت خودش بود مصرف کند، بلکه باید رضایت و توصیه های خداوند را مدنظر داشته باشد.

آیت‌الله ناصری از برپایی سفره‌های رنگین در خانه بعضی از افراد در حالی که فقر در برخی از منازل موج می‌زند،‌انتقاد کرد و افزود: افراد توانمند باید از مال خود به افراد نیازمند بدهند.

وی با اشاره به آیات و روایات درباره مصرف مال و اموال گفت: کسی که دستورات خداوند را در مصرف مال و اموال رعایت نمی‌کند، آنچه را مصرف کرده، حرام بوده و آن کسی که دستورات خداوند را رعایت کرده، اموال و ثروت برایش حلال است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.