سرویس: تولیدی 21:23 - دوشنبه 08 مهر 1392

بخشدار بخش مرکزی گفت:

ایثارگری را در خدمت نهادینه کنیم

محمدی گفت: هماهنگی در جهت فرهنگ سازی با مشارکت مسئولین در راستای تلاش بی شائبه محقق خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق: همه روزه شاهد پیشرفت علم و دانش در راستای تولیدات و تکنولوژی هستیم و با مشاهده ی کندی در روند تولید به سرعت به دنبال راه چاره می گردیم.
حتی با مشاهده ی سرعت گیرهای متر به متر جاده ها متوجه بالا رفتن حوادث جاده ای میشویم و با دیدن حادثه ای دیگر بدون توجه به تغییر رفتارمان در همان جا سرعت گیری با ارتفاع بیشتری احداث می کنیم .

آنچه مهم است رفتار است که از کنارش می گذریم و حالا هزاران مانع دیگرهم که ایجاد کنیم جلوی تخلف ما را نمی گیرد، فقط و فقط باعث ایجاد مزاحمت برای خوش رفتار ها می شود و آنها را به ناچار همرنگ جماعت می کنیم.

دراین راستا جای رفتار معقولانه را خالی دیدیم وبرای پر کردن این مکان با مسئولی گفتگو کردیم که خوب می دانست رنج نهادینه شدن فرهنگ چه طعمی دارد، او را از افکار اجرایش در بخش مرکزی شناختیم.

محمدی بخشدار بخش مرکزی درگفتگو با اصفهان شرق از تکلیف برای فرهنگ سازی گفت: درزمینه ی فرهنگی کارهای زیادی صورت گرفته است و اجراییات بسیاری در این زمینه عملی شده ولی کافی نیست.

وی افزود: اثر کار فرهنگی مانند سوزن بر روی سنگ سخت است و در این راستا سوزن های خدمت به مردم می بایست با تلاش روی ضد فرهنگ ها باشد تا بتوانیم اثر مخرب آن را خنثی کنیم. کار فرهنگی مانند کاشت درخت نیست که یک ساله نتیجه اش را برداشت کنیم بلکه با هماهنگی و اهتمام درجهت ایثارگری برای نهادینه شدن فرهنگ در مردم است.
محمدی به اقدامات فرهنگی در بخش اشاره و گفت: در بحث خانواده تا حد امکان با برگزاری جلسات متعدد به مناسبت های مختلف توانستیم یاد شهدا را در بین خانواده ها زنده  و در راستای الگو برداری از شهدا برای نسل جوان کوشش کنیم.

سبک زندگی یکی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در جهت عملی کردن این سبک چندین جلسه در راستای تحقق این رفتار در بین مردم برداشتم.

طرح بازیافت زباله برای اولین بار در روستاهای این بخش اجرا و هدف  در جهت پاکسازی محیط روستا و جلوگیری از جمع آوری زباله توسط بچه افغانی ها ی ساکن در روستا ها شد.

محمدی در پیان متذکر شد: تلاش ما می بایست در جهت فرهنگ سازی وبالا برد ن ارزش های فرهنگی بیشتر شود و در کنار مردم بودن و با آنها همراه شدن لذت کار را در جهت بستر سازی فرهنگ و رفع مشکلات بیشتر می کند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.