سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 09:00 - چهارشنبه 25 تیر 1393

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان:

آلودگی هوای اصفهان با اجرای طرح کارت الکترونیک سلامت کاهش می‌یابد

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان گفت: ۶۵ درصد از جمعیت استان اصفهان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند با جایگزینی کارت الکترونیک سلامت با دفترچه‌های درمانی، آلودگی هوا کاهش یافته و کاهش تردد و تکریم ارباب رجوع نیز اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛  علی‌اصغر دادخواه شامگاه دوشنبه در نشست کمیسیون پشتیبانی که با حضور روسای ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امورمالیاتی، تامین اجتماعی و دادگستری استان برگزار شده بود، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته آرامش بسیار خوبی را سپری می‌کند و صداقت بسیار خوبی در این سازمان برخوردار است که امید داریم با تعامل با بدنه دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانیم قوانین و مقرراتی را برای تسهیل شرایط تولید و صنعت به دست آورد.

وی افزود: در حال حاضر 65 درصد از جمعیت استان اصفهان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، ما یک سازمان درآمد هزینه‌ای هستیم و اگر نتوانیم درآمد داشته باشیم که همان حق بیمه استاز طرف دیگر برای ارائه خدمات با صنایع دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: تقاضای ما این است که کارفرمایان به درستی حق بیمه کارگران خود را پرداخت کنند تا سازمان بتواند تکالیف سازمانی و قانونی خود را به درستی انجام دهد.

وی با بیان اینکه پس از 60 سال این سازمان خدمات غیرحضوری ارائه می‌دهد، افزود: در حال حاضر 110 هزار کارفرما با تامین اجتماعی قرارداد دارند که یک ماه درمیان به سازمان مراجعه می‌کنند و فیش‌ها را دریافت و به بانک می‌روند که نوید می‌دهیم از ابتدای بهمن مجوز خدمات الکترونیک صادر می‌شود و که کارفرمایان با دریافت رمز از سوی تامین اجتماعی می‌توانند فعالیت‌های خود را به صورت غیرحضوری دنبال کنند و ما از شهریور دیگر مراجعات حضوری را پذیرش نمی‌کنیم.

دادخواه خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3500 هزار دفترچه خدمات درمانی صادر شده که کارت الکترونیک سلامت جایگزین آن می‌شود که در مراکز ملکی سازمان این کار انجام می‌شود که این طرح به سمت کاهش آلودگی هوا، کاهش تردد و تکریم ارباب رجوع حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 190 هزار بازنشسته در استان داریم که سازمان تامین اجتماعی ماهیانه 175 میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.