سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - چهارشنبه 25 تیر 1393

رئیس دوره‌ای جبهه اصلاحات:

ایران از اصول هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آید

رئیس دوره‌ای جبهه اصلاحات گفت: ما بر سر اصول کوتاه نمی‌آئیم و این اولویت تیم مذاکره‌کننده ایرانی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مصطفی کواکبیان در همایش امید به تدبیر هسته‌ای دولت یازدهم که به همت حزب مردم‌سالاری اصفهان در تالار شهید آوینی اردوگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به فرموده امام حسن(ع) مبنی بر این‌که ” بالاترین خوبی، اخلاق خوب است”، اظهار کرد: در انتخابات‌ها همیشه یکی از شعار‌های من اخلاق درست بوده اگر بتوانیم در ماه مبارک رمضان به سمت اخلاق‌مداری برویم به یک حرکت خوب می‌رسیم.

رئیس دوره‌ای جبهه اصلاحات تصریح کرد: متأسفانه آن‌هایی که خود را پیرو خط رهبری می‌دانند امروز مقابل نظرات رهبری ایستادند؛ من خطاب به آن‌ها می‌گویم حرفی نزنید که نتوانید به آن عمل کنید، سخنی نگویید که به آن پایبند نیستید.

وی گفت: ما امروز در کنار مذاکرات هسته‌ای که با دشمن انجام می‌دهیم، باید با بعضی افراد داخلی هم برد – برد مذاکره کنیم؛ ما معتقد هستیم باید اصول در مذاکرات رعایت شود ما می‌توانیم با تنظیم یک برنامه 5 ساله چیزی حدود 70 یا 80 هزار سانتریفیوژ داشته باشیم و با سوخت حدودی 3 یا 4 کیلو به فعالیت هسته‌ای خود ادامه داده و در کنار آن مرکز فردو را هم داشته باشیم.

فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن بمب هسته‌ای، نگرانی غرب را برطرف کرد

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تأکید به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن بمب هسته‌ای، تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری چنین فتوایی داده‌اند، خارجی‌ها نباید از فعالیت هسته‌ای ایران نگران باشند ما سعی داریم از انرژی هسته‌ای برای تولید دارو و فعالیت‌های صلح آمیز استفاده کنیم.

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما دنبال سوخت 20 درصد نبودیم به این دلیل که به ما سوخت ندادند مجبور شدیم خودمان این سوخت را تولید کنیم، اگر به ما سوخت موردنیازمان را می‌دادند به دنبال ساخت سوخت نمی‌رفتیم؛ امروز کشور‌های 1+5 انرژی هسته‌ای ایران را به رسمیت شناختند، در حالی که در گذشته دنیا به ما بسیار بی‌اعتماد بود.

وی بیان کرد: این دولت در پی لغو تحریم‌ها است؛ ما سعی در لغو تحریم‌های بانکی، تحریم‌های شورای امنیت و دیگر تحریم‌های علیه ایران داریم، ما امروز در سخت ترین شرایط مذاکره در حال رایزنی‌های 2 جانبه هستند.

موضوع موشک‌های ایران نباید در مذاکرات مطرح شود

رئیس دوره‌ای جبهه اصلاحات اظهار کرد: امروز مذاکرات ما در راستای مسائل هسته‌ای بوده و مسائلی مثل غزه، عراق و موشک‌های بالستیک نباید وارد مذاکرات شود؛ فقط باید در راستای فعالیت‌های هسته‌ای مذاکره صورت گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت پژوهش در حوزه مسائل هسته‌ای افزود: یکی از وظایف ان. پی. تی، مطالعه و توسعه فناوری اطلاعات در حوزه هسته‌ای بوده و باید به ما در حوزه پژوهشی کمک کند ما نیز باید در یو.سی.اف اراک و هم‌چنین مرکز هسته‌ای نطنز در حوزه پژوهشی و علمی پیشرفت کنیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: ما بر سر اصول کوتاه نمی‌آییم و این از اولویت‌های تیم هسته‌ای است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.