سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:44 - سه شنبه 24 تیر 1393

ساخت 200کیلومتر باند دوم برنامه راه و شهرسازی اصفهان

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سالانه در راستای چهارخطه کردن جاده ها و اتصال مرکز استان به مراکز شهرستانها، 200 کیلومتر احداث باند دوم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، «عباس صالحی» با بیان اینکه ایمنی و سلامت سفر از اهداف مهم این اداره کل است، افزود: برنامه ریزی های بلند مدت و میان مدت برای چهار خطه کردن و رفع و اصلاح نقاط پرحادثه بویژه در راههای شریانی استان اصفهان با توجه به اعتبارات تخصیص یافته از مهمترین وظایف است.

وی به اقدامات انجام گرفته در سالهای 91 و 92 برای توسعه راههای استان اشاره کرد و گفت: در این مدت 295 کیلومتر راه و 10 دستگاه پل و تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف استان ساخته شد که در تیر ماه جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

صالحی احداث 400 کیلومتر راه را در سال جاری از برنامه های این اداره کل برشمرد و گفت: مهمترین این پروژه ها شامل احداث باند دوم دامنه- خوانسار- گلپایگان به طول 23 کیلومتر، باند دوم نایین- انارک به طول 40 کیلومتر، باند دوم اصفهان- اردستان به طول 23 کیلومتر و باند دوم سه راهی اژیه- ورزنه به طول 24 کیلومتر است.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: احداث باند دوم پلیس راه اصفهان- تهران – علویجه به طول 20 کیلومتر، اجرای زیرسازی آسفالت محور پشتکوه- پیشکوه فریدونشهر به طول 40 کیلومتر، تونل خوانسار به طول 1.2 کیلومتر، ساخت باند دوم سفیددشت- ورنامخواست به طول 21 کیلومتر و تکمیل باند دوم موته- گلپایگان به طول 20 کیلومتر از دیگر برنامه هاست.

وی افزود: تکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول 23 کیلومتر، احداث بزرگراه کاشان- مشهد اردهال به طول 35 کیلومتر و همچنین چندین پل و تقاطع غیرهمسطح انجام خواهد شد که تاکنون برای این پروژه ها یکهزار و 713 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن نیز دو هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

استان اصفهان با قرار گیری در چهار راه ترانزیت کشور، به لحاظ وجود صنایع مهم همچون ذوب آهن و مجتمع فولاد مبارکه و همچنین بافت تمدنی و تاریخی و اقلیم مناسب و جاذبه های گردشگری مورد توجه میهمانان داخلی و خارجی قرار دارد و به واسطه این امر دارای ترافیک سنگین برون شهری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.