سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:24 - سه شنبه 24 تیر 1393

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان:

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۳۱ تیر است

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان گفت:‌ مؤدیان تنها تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های خود اقدام کنند.

به گزارش اصفهان شرق: مراد امیری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تا به امروز حدود ۴۸ درصد مؤدیان بخش مشاغل اظهارنامه های مالیاتی خود را تسلیم کرده‌اند، اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد از مودیان مالیاتی از بخش مشاغل هستند که معاف شده اند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از مؤدیان اطلاع کافی مبنی بر اینکه اگر اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تحویل ندهند، با چه عواقبی روبرو خواهند شد تاکید کرد: هنوز حدود ۵۰ درصد از مؤدیان اقدام به تسلیم اظهارنامه‌های خود نکرده‌اند و امیدواریم در فرصت‌ زمان باقی مانده با انجام این کار، بتوانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که معاف شدگان، اظهارنامه عملکرد سال ۹۲ خود را ارائه نکنند نمی توانند از معافیت یک میلیون تومانی استفاده کنند و مشمول جریمه خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: مشمولانی که تا سقف یک میلیون تومان مالیات در سال ۹۱ پرداخت کرده اند برای سال مالی ۹۲ با چهار درصد افزایش در پرداخت مالیات روبرو خواهند شد که ۴۰ درصد آن را می توانند به صورت الکترونیکی و بقیه را در ۶ قسط پرداخت کنند.

وی ادامه داد: آن دسته از مودیانی که بین یک تا سه میلیون تومان مالیات در سال ۹۱ پرداخت کرده اند برای سال مالی ۹۲ مشمول ۹ درصد افزایش مالیات می شوند و مودیانی که از سه میلیون تومان به بالا مالیات پرداخت کرده اند، با ۱۴ درصد افزایش مالیات روبرو خواهند شد.

امیری با بیان اینکه در دسته دوم ۹۵ درصد اظهارنامه ها پذیرفته و ۵ درصد آن به صورت نمونه بررسی می شود، افزود: برای دسته سوم مودیان نیز حدود ۹۲ درصد اظهارنامه ها پذیرفته شده و ۸ درصد آن به عنوان نمونه بررسی می شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع خوداظهاری و اطلاع رسانی صحیح در خصوص آن، خطاب به مودیان مالیاتی، اظهار داشت: براساس قانون شرط استفاده از معافیت‌های مالیاتی تسلیم به موقع اظهارنامه‌های مالیات از سوی مودیان است.

وی در خصوص مؤدیانی که به موقع و براساس ضوابط و قوانین اقدام به تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی خود نکنند، بیان داشت: این مودیان علاوه بر محروم شدن از معافیت‌های مالیاتی، مشمول جریمه‌های مالیاتی هم خواهند شد.

امیری با تاکید بر اینکه مودیان مالیاتی امسال فقط به تکمیل اظهارنامه‌های الکترونیکی می‌پردازند و نیازی به مراجعه حضوری آنان نیست، گفت: مؤدیان فقط تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند تا اظهارنامه های مالیاتی خود را تسلیم کنند به تسلیم اظهارنامه‌های خود اقدام کنند.

وی در خصوص فرق اظهارنامه های الکترونیک امسال با سال گذشته، گفت: در سال جاری مودیان بعد از ثبت نام الکترونیکی نیاز به حضور برای تسلیم اظهارنامه خود ندارند و بعد از ثبت نام، گرفتن کد رهگیری به معنای تحویل اظهارنامه است.

امیری با بیان اینکه مودیان لازم است هرچه زودتر و پیش از پایان زمان قانونی این کار را انجام دهند، افزود: با تعامل مسئولان می توان جایگاه واقعی موضوع مالیات را در بین مردم باز نشان داد.

وی همچنین در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: در این قانون قرار نیست تولیدکنندگان از جیب خود مالیاتی بپردازند و این مصرف‌کننده است که باید ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده اجناس را در هنگام خرید بپردازد.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان اصفهان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص درست کردن فاکتورهای صوری از سوی برخی مودیان به عنوان اعتبارنامه های مالیاتی ارزش افزوده، بیان داشت: فاکتورهای صوری و یا غیرواقعی، معامله نمی شوند. متاسفانه در نظام مالیات بر ارزش افزوده برخی افراد آن را تحت عنوان اعتبارنامه برای اداره مالیات ارسال می کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد با عنوان شرکت های کاغذی با فریب مودیان مالیاتی به آنها عنوان می کنند با تهیه فاکتورهای در قالب معاملات غیرواقعی موجب فرارشان از پرداخت مالیات می شوند که این موجب مشکلاتی برای سیستم مالیاتی کشور می شود.

امیری تاکید کرد: افرادی که در نظام مالیات بر ارزش افزوده اقدام به صدور فاکتورهای صوری می کنند شناسایی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.