سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 22:46 - جمعه 20 تیر 1393

امام جمعه شهر سجزی:

مهمترین مانع درک قرآن کریم، گناه است

امام جمعه شهر سجزی در خطبه های این هفته گفت: جوارحی که از گناه اشباع است توفیق درک قرآن را پیدا نمی کند.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهر سجزی در خطبه های این هفته اظهار داشت: همانگونه که درک ظاهر قران احتیاج به پاکی ظاهر دارد برای درک مفاهیم قران باید باطن انسان از گناه پاک باشد. گوش، زبان، چشم و اعضاء و جوارحی که از گناه پر است توفیق درک مفاهیم قرآن را نخواهد داشت.

وی دومین مانع را حب دنیا دانست و افزود: دومین مانع درک قران، حب دنیاست و اگر کسی حب دنیا را در دل داشته باشد برایش درک آیات الهی دشوار است و سومین مانع بودن آرای فاسد در ذهن انسان می باشد.

ایشان در خطبه دوم اشاره به اهمیت عفاف و حجاب نمود و اشاره کرد: گل هرچه خوشبوتر باشد تیغ بیشتری دارد چون بیشتر در معرض خطر است فلذا اراده خداست که زن برای حفظ از خطرات پس پرده حجاب باشد.

گفتنی است ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در نماز جمعه شهر سجزی حضور یافت.

حضرت حجت الاسلام صالحیان ضمن سرکشی از ستاد برگذاری نماز جمعه شهر سجزی در سخنرانی قبل از خطبه ها با تشکر از آحاد مردم در حضور حداکثری در نماز جمعه با شکوه برگزار شدن نماز جمعه این شهر را نتیجه دو عامل دانستند:
1.امام جمعه بصیر، مدیر و جوان گرا
2. مردمی فهیم، با بصیرت، ولایتمدار، انقلابی و مذهبی

ایشان پیرامون اهمیت فریضه نماز جمعه عنوان نمود: تنها فریضه ای که جماعت در ان شرط است و تنها فریضه ای که هنگام اقامه آن باید خرید و فروش و حتی نماز جماعت تا شعاع یک فرسخ تعطیل شود و همه در ادای این فریضه شرکت نمایند نماز جمعه است.

IF

IF

IF

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.