سرویس: تولیدی » خبر پوششی 18:45 - دوشنبه 23 تیر 1393

جلسه ستاد احیاء زکات بخش کوهپایه برگزار شد

جلسه ستاد احیا زکات بخش کوهپایه با حضور امام جمعه، اعضا و تعدادی از روحانیون مساجد و مسئولین شهر و روستا برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق: در ابتدای جلسه موسی کاظمی ضمن عرض خدا قوت و آرزوی قبولی طاعات برای حضار گفت: هدف از برگزاری جلسه احیاء زکات واجب فراموش شده بوده که در چندین سال گذشته این جلسه در این بخش بعلت خشکسالی های پی درپی برگزار نشده و ما به عنوان وظیفه شرعی می بایست عمل کنیم و نتیجه با خداست.

سپس امام جمعه کوهپایه حجت الاسلام شاکری در مورد زکات واجب و مستحبی با اشاره به آیه 177 سوره بقره مبنی برجایگاه زکات تصریح نمود: در قسمتی از این آیه از زکات مستحبی و کمک و انفاق در زمانی که صاحب مال علاقه به مال و اموال دارد ولی به نزدیکان و ایتام کمک می نمائید و در جایی دیگر در مورد زکات واجب اشاره شده است ولی در باره نماز یک مرتبه بیشتر اشاره نشده که خود بیانگر اهمیت زکات می باشد.

Vater-Mark11

در ادامه جلسه حجت الاسلام موذن زاده روحانی مسئول زکات شهرستان اصفهان اظهار داشت: خشکسالی های فعلی مربوط به عدم پرداخت زکات در قبل بوده و اگر این وضعیت ادامه داشته و بی اعتنا به فرامین خدا باشیم در آینده شاهد هلاکت چهار پایان و گوسفندان خواهیم بود.

ایشان از ائمه جمعه و جماعات خواست که جلسات دعا و تقرب به خدا در روز های جمعه در نزدیک غروب در محل های مانند قبور شهدا و یا امامزادگان داشته تا انشالله خدا باران رحمتش را نزول فرماید.

در پایان در مورد مبالغ تشویقی زکات، تبلیغ زکات و تشکیل شورای زکات روستای مطالبی خدمت حاضرین ارائه شد.

Vater-Mark424242

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.