سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 11:54 - دوشنبه 23 تیر 1393

برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران، کارشناسان و روسای شهرستانهای بهزیستی استان اصفهان

اولین گردهمایی فصلی روسای ادارات و کارشناسان اداره کل بهزیستی استان اصفهان در سال 93، با شکل جدیدی تشکیل شد. این جلسه با حضور دکتر صادقی دهمین مدیر کل بهزیستی استان اصفهان و حضور گرم و صمیمی سه نفر از مدیران سابق و یا بهتر بگوییم «سفیران خدمت بهزیستی» در اولین روز از هفته بهزیستی مصادف با چهاردهم ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات ستاد بهزیستی برگزار گردید. تا روسا و کارشناسان بهزیستی استان اصفهان با هم اندیشی و استفاده از تجربیات مدیران سابق، انفجاری سازمانی بوجود آورده و در سال اقتصاد و فرهنگ مدیریتی جهادی بکار بندند و فرهنگ خدمت و عزم ملی را بمنظور یاری رساندن به خلق خدا گسترش دهند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از بهزیستی کل: در ابتدای این جلسه هم اندیشی ، دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: ما بدنبال بهزیستی نوینی هستیم که با سیاست ها و نیازهای مردم مطابقت داشته باشد. وی با بیان اینکه از ایده ها و طرح های خلاقانه و جدید که مطابق با سیاستهای سازمان و نیازهای جامعه بویژه گروههای هدف بهزیستی باشد به گرمی استقبال می کند، به لزوم عملیاتی شدن طرح ها و برنامه های در پیش رو اشاره نمود و گفت : از روسای شهرستانها انتظار می رود با نظارت مستمر و ارزیابی عملکرد فعالیتها همراه با ارائه مستندات در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات در شهرستانها گام های موثری بردارند.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در صدد ارتقای کیفیت شغلی و معیشتی زندگی پرسنل در کنار حفظ شانیت مددجویان می باشد افزود: وقت آن رسیده که به عملگرایی بجای شعارگرایی بپردازیم. و با توانمند سازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان، برای برون رفت این عزیزان از چرخه بهزیستی تلاش نماییم.
دکتر صادقی در بخشی از سخنانش به آسیب شناسی و محرومیت زدایی همراه با توانمندسازی اشاره داشت و به توزیع یکنواخت و عادلانه خدمات به اقشار محروم جامعه بویژه جامعه هدف بهزیستی سفارش نمود.
وی با بیان اینکه کار در بهزیستی توفیقی الهی است که شامل حال کارمندان بهزیستی شده، گفت: تلاش ما بر این است كه بهزیستی را به معنای واقعی بهتر زیستن به درون خانواده ها ببریم و با پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مهارتهای زندگی گامی موثر در داشتن ایرانی آباد برداریم.
این مقام مسئول در ادامه بر تقویت و توسعه انجمن ها و خیریه های مردم نهاد، جلب و جذب مشارکت مردمی ، استفاده بهینه از تمامی ظرفیتهای موجود در استان و شهرستان ها بمنظور پيشبرد اهداف سازمانی، همدلي و وفاق بين كارمندان ، ارتباط موثر و سازنده با نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي و تمامي مسئولين دستگاههاي اجرايي در استان و كشور و… تاكيد نمود.

اين جلسه هم انديشي، طبق سنوات گذشته سخنرانان زيادي داشت. حسینی نسب معاون پشتیبانی و منابع انسانی پس از مدير كل، اولين معاون بود كه به ايراد سخن پرداخت. وي ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات براي حاضرين، در زمینه پس انداز کارکنان دولت ، افزایش بیمه عمر و افزایش بیمه تکمیلی کارکنان به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر و بیشتر به پرسنل و… سخنانی را بیان نمود.

در ادامه دکتر غیور معاون امور اجتماعی، بر تقویت و ارتقاء خدمات در دفتر کودکان و نوجوانان، با استفاده از امکانات و منابع موجود در سازمان بویژه منابع انساني، حوزه پیشگیری تاكيد نمود و گفت: لازم است روسای شهرستانها با نظارت مستمر و سرکشی به خانه های کودک و نوجوان همچنين تدوين برنامه های آموزشی منسجم ، در راستاي ارتقاي سطح فرهنگي و علمي اين عزيزان گام هاي موثري بردارند.
وی به اجرای طرح یاوران نماز ویژه مدیران و مربیان مهد های کودک تاکید کرد و گفت: برپايي کارگاه های آموزشی جهت مربیان مهد ها به منظور آموزش صحت قرائت نماز به کودکان، نظارت کمی و کیفی کار در مهد های کودک، آگاه سازی و اطلاع رسانی مناسب به تمامی آحاد جامعه بویژه مسئولین کشوری به منظور آشنایی با خدمات مفید و موثر اورژانس اجتماعی و …. اشاره داشت.
دکتر غیور در پايان سخنانش مباحثي در خصوص تقويت و توسعه فوریت های اجتماعي ارائه نمود و گفت: نگاه به فوریتهای اجتماعی باید یک دید اجتماعی و فوریتی باشد .
ديگر سخنران اين جلسه هم انديشي دكتر فرشاد معاون پيشگيري بود. ايشان در ابتدا وضعيت پيشگيري در استان را خوب ارزيابي كرد و تقدير ويژه اي از همكاري بسيار خوب روساي شهرستانها در حوزه كاري پيشگيري داشت. سپس مباحثي در خصوص ارسال دستورالعمل ژنتيك، توسعه غربالگري ناشنوايي، توسعه طرح ها و برنامه ها، بخصوص طرح T.O.T ، پيگيري حلقه دوم آموزش ها ، راه اندازي باشگاه ازدواج و خانواده ، تاكيد بر توسعه آموزش مهارتهاي زندگي، ارتباط موثر با سمن ها و انجمن هاي مردم نهاد ، لزوم وجود مستندات در مراكز تحت نظارت ،گزارش به موقع و صحيح در خصوص اعتبارات توزيع شده،گسترش فعاليتهاي پيشگيرانه بمنظور پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و….. بيان داشت.
در ادامه سيد اصغر فياض معاون امور توانبخشي به ایراد سخن پرداخت. ايشان بر لزوم اجراي هر چه بهتر طرح I.C.F در شهرستانها ، پايش پرونده ها و نظارت بر امور مددكاري ، نظارت و حساسيت بر بازديد هاي روزانه و شبانه از مراكز ، پايش پروند هاي مددجويان بويژه معلولين بي سرپرست و مجهول الهويه در سطح استان توسط تيم هاي كارشناسي، برگزاري جلسات هم انديشي در مراكز به تفكيك نوع فعاليت ،تقويت تيم هاي سيار آسيب نخاعي، نظارت بر توزيع عادلانه وسايل كمك توانبخشي، پيگيري مناسب سازي شهري و…. تاكيد نمود.
معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي در پايان از برگزاري جشنواره تئاتر معلولين به ميزباني بهزيستي استان اصفهان خبر داد و از مسئولين خواست در زمينه برگزاري هرچه بهتر اين جشنواره تلاش نمايند.
علي اصغر شاهزيدي معاون مشاركتهاي مردمي، آخرين معاوني بود كه به ايراد سخن پرداخت، ايشان نيز در خصوص جلب و جذب مشاركتهاي مردمي ، آماده سازي شغلي مددجويان بمنظور برون رفت از چرخه بهزيستي ، پيگيري مسائل مربوط به مسكن مددجويان ، ارتباط موثر و تكريم خيرين ، ثبت به روز آمار در پرتال بهزيستي نظارت بر مراكز غير دولتي و مجتمع هاي خدمات بهزيستي، واگذاري فضا هاي خالي مجتمع ها و استفاده بهينه از اين فضاها بمنظور پويايي و ارائه خدمات مطلوبتر به جامعه هدف سازمان و… مباحثي را بيان كرد.
در پايان ياوران هميشگي بهزيستي، مديران سابق، مددكاران پرتلاش عرصه خدمت در بهزيستي و يا همان سفيران خدمت هر كدام به ايراد سخن پرداختند و اندوخته اي از تجربيات خود را در اختيار مديران و مسئولين اداره كل بهزيستي استان اصفهان قرار دادند تا بار ديگر دين خود را به مردم و جامعه ادا كرده باشند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.