سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:02 - دوشنبه 23 تیر 1393

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان:

تنها نیمی از کمک معیشت کشاورزان شرق اصفهان پرداخت شده است

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: از 70 میلیارد کمک معیشت وارد شده در فروردین ماه سال جاری تاکنون نیمی از آن کشاورزان شرق اصفهان پرداخت شده است.

به گزارش اصفهان شرق: حسین محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص خسارات مربوط به کشاورزان شرق اصفهان اظهار کرد: مبلغی که به عنوان خسارات توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود در واقع خسارت نبوده بلکه تنها به عنوان کمک معیشت به آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت خسارت واقعی به کشاورزان هزینه سنگینی است، افزود: اگر بخواهند خسارات مربوط به چند سال خشکسالی را پرداخت کنند، باید چیزی حدود 6 هزار میلیارد به کشاورزان اصفهان پرداخت شود.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان تصریح کرد: چند روز پیش نیز آقای نوبخت مبلغ 210 میلیارد تومان به منظور پرداخت به کشاورزان برای عدم کشت در حوزه زاینده‌رود به تصویب رساندند.

IMG-20140714-WA0000

وی ادامه داد: البته این مصوبه‌‌‌ها بیشتر روی کاغذ است، مانند خسارت‌های دیگری که طبق مصوبه باید 70 میلیارد تومان میان کشاورزان توزیع می‌شد که آن نیز به طور کامل انجام نشده است.

محمدرضایی تصریح کرد: این 70 میلیارد تومان در فروردین‌ماه به تصویب رسید، در آن زمان وزیر نیرو به اصفهان آمدند و قول‌های نیز نسبت به افزایش 6 برابری سقف معیشت که 500 هزار تومان بود دادند.

وی ادامه داد: طبق گفته وزیر نیرو، سقف پرداخت حق معیشت برای حق‌آبه‌داران حوضه زاینده‌رود که 300 هزار تومان بود باید 6 برابر می‌شد، اما در واقع این‌گونه نیست و بسیار کمتر از اینها پرداخت شده است.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: تاکنون از 70 میلیارد تومان کمک معیشتی که در فروردین‌ماه باید در میان کشاورزان توزیع می‌شد در نیمه اول 15 میلیارد و در نیمه دوم 20 میلیارد تومان توزیع شده و در واقع تنها نیمی از آن به کشاورزان حق‌آبه‌دار حوضه زاینده‌رود پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.