سرویس: تولیدی » خبر پوششی 02:09 - دوشنبه 23 تیر 1393

مدیر کل بانک کشاورزی استان اصفهان در نشست صمیمانه با نمایندگان کشاورزان:

زلزله خزنده در شرق اصفهان داریم/ بدهی کشاورزان به بانک تقسیط شده است

مدیر کل بانک کشاورزی استان اصفهان در نشست صمیمانه با دکتر طالبی و جمعی از نمایندگان کشاوزان در خانه کشاورز گفت: زلزله خاموش در شرق اصفهان داریم و تا این زمان به دوستان بشارت می دهم که تا حد توان از آنها حمایت کرده ایم.

به گزارش اصفهان شرق: طی سفر نیم روزه مدیرکل بانک کشاورزی کشور به شرق اصفهان جلسه ای با حضور نمایندگان خانه کشاورز استان اصفهان با حضور نمایندگان کشاورزان در این خانه برگزار شد.

دکتر اسفندیاری مدیرکل بانک کشاورزی استان اصفهان در این دیدار با اشاره به حمایت های بانک از مردم اظهار داشت: تا این مرحله به کشاورزان این بشارت را می دهم که بانک تا اندازه ای که در توانش بوده است بر اساس بخشنامه به استثنای بخشودگی جرایم و امکاناتی که از چند ساله اخیر اجازه ی آنرا داشته است توانسته بدهی ها را تقسیط کند.

وی با توجه به برخی اعتبارات از سوی ستاد بحران گفت: طبق بند تبصره و بند”د” و تبصره 11 قانون بودجه لیست برداری صورت می گیرد و منتظر این هستیم که اعتبارات ستاد بحران و قسمتی از آن را اعمال کند.

این مقام بانکی استان با اشاره به بخشودگی اصل تسهیلات و طرح آن توسط برخی از کشاورزان افزود: در اصل به صورت مستقل از بانک بخشودگی تسهیلات امکان پذیر نیست زیرا ما امانت دار وجوهی که مردم در نزد بانک ها سپرده اند هستیم و اصل و سود طلب بانک از سه منطقه شرقی، شمال شرقی و غربی می باشد که چیزی بالغ بر 8 هزار میلیارد و کل تسهیلات بانکی ما 18 هزار میلیارد می باشد و بر این اساس 40 درصد این تسهیلات در مناطق حوزه زاینده رود است.

وی از تقسیط بدهی ها طی 5 سال خبر داد و افزود: امسال سال اول برگرداندن قسط های بانک کشاورزی است و 4 سال دیگر هم فرصت باقی است و در این مسیر مردم کشاورز به علت خشکسالی عاجز به پرداخت می باشند.

Vater-Mark5475752757

در ادامه دکتر بیابانی قائم مقام خانه کشاورزی کشور بانک کشاورزی را متعلق به خود کشاورزان دانست و افزود: استدعای من از کشاورزان این است که از بانک خودشان حمایت کنند و بدانند که بانک کشاورزی مرجع و ماوایی برای رفع مشکلات مردم است.

وی ادامه داد: ما تکلیفی در قبال نقدینگی ها و وصول مطالبات داریم منهای مصیبتی که در بخشی از استان دامنگیر برخی از عزیزانمان است.

خوشرویی نماینده کشاورزان با تشکر از بازدید دکتر طالبی از شرق اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان مطلع از بخش و وضعیت کشاورزان می گویم که این وام ها قابل پرداخت نیست و می بایست مسئولین برنامه ریزی کنند و با عقلانیت این مشکل را حل کنند.

در این جلسه مهندس میرمیران نماینده و عضو صنف کشاورزی شهرستان اصفهان، بیگی مدیر شرکت تعاونی ارگ رودشت و ماشاالله شفیعی و جابر عضو شورای شهر ورزنه حضور داشتند.

Vater-Mark71000

جابر در این جلسه به اشاره به وسعت 28 هزار هکتاری زمین کشاورزی مساعد در بن رود گفت: با سوء مدیریت برخی مسئولین متاسفانه وضع مردم حوزه زاینده رود به ویژه ورزنه تا اندازه ای بد است که بخشی که در کشور بزرگترین انبار غله بود امروز مردمش محتاج به زکات می باشند.

وی مراجعه مردم به بانک کشاورزی را در این زمان به دلیل پرداخت قسط دانست و خاطرنشان کرد: مردم قادر به پرداخت اقساط نمی باشند زیرا اکثر آنها به شغل کشاورزی مشغول بوده اند و امروز صنعت و شغلی جایگزین ندارند که بتوانند وام ها را پرداخت کنند و گاها وام هایی که به منظور به کار گیری در کشاورزی گرفته اند صرف معیشت آنها شده است.

وی 85 میلیارد تومان جهت سرمایه گذاری بلندمدت و 29میلیارد جهت سرمایه ی کوتاه مدت را نیاز سه بخش بن رود، جلگه و جرقویه دانست.

جابردر پایان درخواست کرد که تالاب گاوخونی که 5 درصد تا مرگ آن مانده است را در بحث کشاورزی مد نظر بگیرند.
ماشاالله شفیعی عضو دیگر شورای ورزنه هدف اصلی حضور در این جلسه را رساندن مشکلات مردم مظلوم بخش خواند و گفت: از مسئولین درخواست رساندن صدای ما که برگرفته از صدای مردم است را به مسئولین بالاتر داریم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.