سرویس: اجتماعی 01:19 - دوشنبه 08 مهر 1392

بیانیه بسیج دانشجویی و جامعه‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان:

منطق انقلاب به هیچ فردی برای مذاکره با مستکبرین مدال افتخار نمی‌دهد

بسیج دانشجویی، کانونها و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای اصفهان در بیانیه‌ای اعلام کردند که نباید فراموش کرد که در منطق انقلاب و ارزش‌های اسلام سخن گفتن و مذاکره با مستکبرین عالم هرگز افتخاری نداشته و ندارد و مدال افتخاری برای این کار بر سینه هیچ کسی نصب نخواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی، کانون‌ها و جامعه‌ اسلامی دانشجویان دانشگاههای اصفهان در بیانیه‌ای  پیرامون سفر رئیس جمهور به نیویورک و مذاکرات صورت گرفته با آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل اعلام کرد: آمریکا و غرب دشمنی و تخاصم خود با ملت ایران را در طول دهها سال نشان داده اند و تجربه گویای این نکته  است که آمریکا به نزدیک ترین دوستان و سرسپردگان خود هم خیانت میکند؛عمر آمریکا پر است از خیانت و دروغ و خلف وعده که آخرین آنان قبول نکردن مسئولیت تماس با رییس جمهور ایران از طرف کاخ سفید است.آیا آمریکایی که بعد از چند ساعت منکر کار خود میشود قابل اطمینان است؟

جامعه دانشگاهی اصفهان در این بیانیه به صحبت های مقام معظم رهبری در رابطه با نرمش قهرمانانه اشاره کرد و افزود: در این سالها جبهه‌بندى‌هاى منطقه‌اى و جهانى هم آشکار شده. البتّه نرمش و انعطاف و مانور هنرمندانه و قهرمانانه در همه‌ى عرصه‌هاى سیاسى، یک کار مطلوب و مورد قبولى است، لکن این مانور هنرمندانه نبایستى به معناى عبور از خطوط قرمز، یا برگشتن از راهبردهاى اساسى، یا عدم توجّه به آرمانها باشد؛ اینها را باید رعایت کرد. البتّه هر دولتى، هر شخصى، هر شخصیّتى، روشهایى دارند، ابتکاراتى دارند، این ابتکارات را انجام خواهند داد و کار پیش خواهد رفت. من کاملاً خوش‌بین هستم و معتقدم مشکلاتى که وجود دارد، اعم از مشکلات اقتصادى، یا مشکلات سیاسى، یا مشکلات امنیّتى، و اهمّ از همه‌ى آنها مشکلات فرهنگى که عمیق‌تر و مهم‌تر از مشکلات اقتصادى است اگرچه ممکن است فوریّت بعضى از کارهاى اقتصادى بیشتر باشد همه‌ى این مشکلات قابل حل، و راه، قابل پیمودن است. از خداوند متعال میخواهیم که کمک کند.((مقام معظم رهبری)).

بسیج دانشجویی ،کانونها و جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاههای اصفهان با اشاره به بازتاب رسانه ای  حضور و سخنرانی حسن روحانی در سازمان ملل، در این بیانیه آورده است:سخنرانی رییس جمهور اسلامی  ایران  در سازمان ملل، سخنانی غنی و متین بود که از اصول اساسی انقلاب عدول نکرده و حمایت و دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب در آن پر رنگ بوده است .

در این بیانیه خطاب به تیم مذاکره کننده ایرانی با آمریکا تذکر داده شده است که نکته مهم در این سفر تماس تلفنی رییس جمهور آمریکا با دکتر حسن  روحانی و گفتگو با ایشان بود که این مسئله از چند جهت قابل بررسی است و همانگونه که مقام معظم رهبری عنوان فرمودند :هرگز نباید فراموش کرد که طرف مقابل کیست؟ مشغول چه کاریست؟ چه هدفی را دنبال می کند؟ و شناخت ماهیت کشوری که جز دشمنی با ایران و اسلام چیز دیگری نداشته است از نکاتی است که نه تنها دولت بلکه همه جامعه باید به آن توجه نمایند و اما مسئله ای که نباید فراموش کرد این است که در منطق انقلاب و ارزش های اسلام سخن گفتن و مذاکره با مستکبرین عالم هرگز افتخاری نداشته و ندارد و مدال افتخاری برای این کار بر سینه هیچ کسی نصب نخواهد شد.

فعالین دانشجویی اصفهان با بیان اینکه تضاد انقلاب اسلامی با شبکه صهیونیست جهانی به سرکردگی  آمریکای جنایتکار  ماهیتی است، آورده اند: انقلاب اسلامی نماد و نماینده ملت های مظلوم و مستضعف عالم بوده و آمریکا حامی ظالمان و نماد حکومت طاغوتی  وسلطه جهانی است و این دو هرگز در اصول با هم نقطه مشترکی نداشته و ندارند.

دانشجویان اصفهانی در این بیانیه به دشمنی و تخاصم آمریکا و غرب با ملت ایران را در طول دهها سال اشاره کردند و افزودند: تجربه گویای این نکته  است که آمریکا به نزدیک ترین دوستان و سرسپردگان خود هم خیانت میکند؛ عمر آمریکا پر است از خیانت و دروغ و خلف وعده که آخرین آنان قبول نکردن مسئولیت تماس با رییس جمهور ایران از طرف کاخ سفید است.آیا آمریکایی که بعد از چند ساعت منکر کار خود میشود قابل اطمینان است؟

بسیج دانشجویی ،کانونها و جامعه‌ی اسلامی دانشجویان دانشگاههای اصفهان در ادامه این بیانیه آورده است: آمریکا که هیچ گاه از اعمال ترور، تحریم، طراحی و اجرای کودتا، حمایت از صدام در طول جنگ تحمیلی و پشتیبانی از ضد انقلاب و تلاش برای تغییر نظام و فروپاشی از درون دست برنداشته است؛ در سال های اخیر بحث مذاکره را مطرح می کند البته در موضوع مذاکره تاکنون تنها شاهد لفاظی و بازی با لغات بوده ایم و در عمل چیزی جز تماس پانزده دقیقه ای اوباما ندیده ایم که البته کاخ سفید جسارت برعهده گرفتن مسئولیت آنرا نیز نداشته است.

فعالان دانشجویی اصفهان با ضروری خواندن راستی آزمایی غربی ها و میزان صداقت و تلاش آنان در حل و فصل موضوع هسته ای یادآور شدند: ریزبینی،زیرکی و اقتدار مسئولین و مذاکره کنندگان ارشد کشور در این امر بسیار حیاتی است و مسلما اگر آمریکایی ها خواستار حل و فصل موضوع هسته ای باشند باید با برنامه پیش رفته و در جدول زمانی معینی این موضوع را حل کنند.

در ادامه این بیانیه عزت و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی در گرو پیروی صحیح از مفهوم نرمش قهرمانانه بیان و آورده شده است: نکته دیگر که بسیار مورد توجه بوده است تعبیری درست وصحیح وانقلابی همچون  نرمش قهرمانانه از جانب امام امت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) بود که مطرح می شود ومعیار ها ومصادیق آن نیز به صراحت اعلام می شود.نرمشی که  اگر دولتمردان و دستگاه دیپلماسی کشور به درستی به آن عمل کنند عزت وافتخار را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان خواهد آورد و دشمنان قسم خورده نظام را بر سر جای خودشان می نشاند.

در پایان فعالان دانشجویی تامین منافع رژیم غاصب صهیونیستی را اولویت آمریکا دانستند و گفتند: آمریکا این موضوع را بارها اعلام کرده است که حامی منافع اسرائیل در منطقه هستند پس باید حساب شده گام برداشت و همانطور که خداوند قادر متعال می فرمایند:”و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا”

بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی خوراسگان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی نجف آباد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی مبارکه

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی شهرضا

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نوراصفهان

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان

بسیج دانشجویی  دانشگاه آزاداسلامی دهاقان

بسیج دانشجویی دانشگاه مهاجر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان ودانشگاه علوم پزشکی

کانون امام رضا(ع)دانشگاه اصفهان

کانون امام صادق(ع)دانشگاه اصفهان

کانون کوثردانشگاه اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.