سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - دوشنبه 23 تیر 1393

مراقب سکته‌های بدون علامت باشید

اگر چه قبل از وقوع اغلب سکته‌ها درد و برخی از علائم بر فرد مبتلا عارض می‌شود، اما در بسیاری از موارد سکته قلبی بدون هیچ علامت خاصی اتفاق می‌افتد.

به گزارش اصفهان شرق؛ ،مهدی هنرور متخصص قلب و عروق  اظهار داشت: اغلب  بیماری‌ها و نارسایی‌ها تا قبل از مراحل پیشرفته و خطرناک، علائمی را نمایان می کنند به اصطلاح فرد را از احتمال بروز یک خطر جدی آگاه می‌کنند.

وی گفت: در عین حال ممکن است فرد هنگامی متوجه بیماری خود شود که مثلا دچار یک سکته شده است.
هنرور تاکید کرد: اگر چه قبل از وقوع اغلب سکته‌ها درد و برخی از علائم بر فرد مبتلا عارض می شود، اما در بسیاری از موارد سکته قلبی بدون هیچ علامت خاصی اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه بیمارانی نظیر مبتلایان به دیابت باید بیشتر مراقب سکته‌های قلبی باشند، تصریح کرد: احتمال بروز سکته قلبی بدون درد در افراد دیابتی بسیار بیشتر از سایرین است.
هنرور یاد آور شد: سایر مبتلایان به بیماری‌های مزمن دیگر و حتی افراد به ظاهر سالم نیز ممکن است گرفتار سکته بدون درد و علائم شوند.
وی خاطر نشان کرد: تمامی مبتلایان به بیماری‌های مزمن به ویژه افراد مبتلا به دیابت و نارسایی های قلبی و همچنین افراد بالای 50 سال باید هر چند وقت یکبار تحت معاینه و آزمایش قرار گیرند تا احتمال ایجاد سکته قلبی در آنها کمتر شود.
منبع: شما آنلاین

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.