سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 03:58 - یکشنبه 22 تیر 1393

جوکار پیگیر طرح گلستان شهدا:

احیای گلستان شهدای کهنگ لبخند را به خانواده شهدا هدیه کرد

گلستان شهدای کهنگ به همت خیرین و خانواده شهدا احیا شد.

به گزارش اصفهان شرق: طی تماس تلفنی با این پایگاه خبری و درخواست پوشش خبری اقدام خیر کهنگی در ساخت بیت العباس در سفر به این روستا با گلستان شهدایی مواجه شدیم که مراحل پایانی ساخت را طی میکرد.

از نوع کار معلوم بود که زمان زیادی از شروع کار نمی گذرد. در این خصوص از مسئول پیگیری طرح، حاج حسن جوکار مراحل کار را جویا شدیم.
البته در وهله اول گمان ما بر این بود که خیری که بنای بیت العباس را پایه ریزی کرده، مبادرت به اقدام گلزار شهدا داشته است که با صحبت های انجام شده پی به اصل این کار بردیم.

حاج حسن جوکار از ا آبان 92 سخن گفت و افزود: در پاییز زمانی که جهت دیدار از روستا امدم، وزش باد پوسته ی میوه و زباله ها را در بین قبور مطهر شهدا پراکنده ساخته بود که این امر موجب ناراحتی بنده شد و با مشورت از مردم به فکر احیای گلستان افتادیم.

Vater-Mark123

جوکار ادامه داد: یکی از خیران به نام سید هاشم قریشی مبلغ اولیه جهت بتن ریزی کف را داد و اقدام کامل تر شروع شد.

وی از اهدای 55 میلیون تومان توسط خانواده شهید قاسمی خبر داد و گفت: دیگر خانواده شهدا و خیرین با پرداخت مبالغ دیگر در این امر خیر کمک کردند و تا الان 130 میلیون خرج شده است که لازم به ذکر است 17 میلیون آن را بنیاد داده است و به لطف خدا ترمیم قبور، سقف گذاری و بالا آوردن کف در مراحل پایانی است و امیدواریم درتاریخ 20 شهریور 1393 بتوان با برگزاری یادواره شهدا کهنگ و دعوت از مردم و خانواده شهدا از این گلستان بهره برداری کرد.

وی 30میلیون دیگر جهت بازسازی گلستان را نیاز تکمیلی دانست و افزود: برخی ریزه کاری های گلستان نظیر برق کشی، نصب پرچم و سیستم صوت، هنوز نیاز به کار دارد و در این زمینه از خانواده های کمک کننده تشکر داریم.

در این میان با خانواده شهدایی آشنا شدیم و گفتگویی مبنی بر نظرشان بر احیای گلستان داشتیم.

Vater-Mark74574747
خواهر شهید روستای کهنگ از خوشحالی وافر به احیای گلستان، اشک شوق ریخت و گفت: وقتی قبور پایین بود گاها افراد روی آن راه می رفتند و هر قدم آنها پا روی قلب ما و خون به جگر ما می کرد. هر روز شاهد پیشرفت این طرح هستیم و به بانیان افتخار می کنیم.

برایمان این اقدام زیبا بود و زیبایی دوچندان زمانی احساس شد که تصاویر یک سال پیش گلستان را مشاهده کردیم.
صدها فرشته بوسه بر آن دست میزنند، کز کار خلق یه گره بسته وا کند…..

ادامه تصاویر اینجا را کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.