سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:15 - یکشنبه 22 تیر 1393

توصیه‌های آیت‌الله مهدوی درباره ترویج حجاب و عفاف در دوران کودکی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ترویج حجاب و عفاف باید از سنین کودکی و در دوران دبستان مورد توجه قرار گیرد و مسئولان باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جدی داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در جلسه روز عفاف و حجاب که در سالن جلسات هلال احمر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که از برگزاری جلسات متعدد برای طرح عفاف و حجاب نتایج عملی خوبی را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: راهکارهای بسیاری برای طرح عفاف و حجاب در استان اصفهان داده شده که نیاز بیشتری به اتاق فکر دارد تا برسی شود که کدام راه ما را به هدف خود که ترویج عفاف و حجاب بوده، نزدیک‌تر می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ایجاد موج در بحث عفاف و حجاب ضروری بوده و در این زمینه وظیفه اصلی بر دوش خواهران بوده و خوشبختانه با برگزاری همایش‌های مختلف، قدم ابتدایی برای این موضوع برداشته شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری شاهد تلاش هرچه بیشتر دشمنان اسلام برای کشف حجاب بودیم، به صورتی که از مردم خواسته بودند که روز یک تیر به میادین آمده و و با شعار ما با هم هستیم، کشف حجاب کنند که خوشبختانه این اتفاق با درک وسیع مردم اصفهان عملی نشد.

آیت‌الله مهدوی گفت: تلاش بیگانگان بر این است که کشف حجاب را در ایران عادی جلوه دهد بر همین اساس جلسه‌ای را با نیروی انتظامی داشته و به موضوع تشدید برخورد با بی حجابان را در دستور کار قرار دادیم و به صورتی که با تذکر به فرد بد حجاب بسنده نکرده، بلکه نیروهای ما می‌توانند با اعلام شماره پلاک ماشین فرد، رنگ ماشین، نوع جرم، زمان جرم و مکان جرم، به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

وی به سئوالات دختران جوان جامعه اشاره کرد و گفت: بروشورهایی را برای آنها آماده کرده‌ایم که به دلایل عقلی و منطقی نشان می‌دهد چادر مشکی بهترین حجاب بوده زیرا جوانان امروز در پی آیات قرآن نمی‌روند، بلکه فقط به دنبال دلایل عقلی هستند.

امام جمعه موقت اصفهان خطاب به خواهران بسیجی ناحیه امام صادق (ع) افزود: نباید فقط به بدحجابان تذکر داد و رد شد بلکه باید وارد القای فکری شد وکه یکی از راه ها مشاوره بوده و برای مشاوره حتما باید والدین یا شوهر فرد بی‌حجاب در جلسه حضور داشته باشند زیرا فرد بی‌حجاب نمی‌تواند دروغی به آنها بگوید و اینکه نه در جامعه بلکه در منزل، کسی وجود دارد که مراقب رفتار آن فرد باشد.

وی تصریح کرد: باید هر 6 ماه الی یک سال یک بار از مراجع کنندگان به مرکز مشاوره عفاف و حجاب با خبر شوند و بدانند این خانم‌ها در چه وضعیتی به سر می‌برند.

آیت‌الله مهدوی بیان کرد: راهکار دیگری که بسیار مفید است، حضور خواهران در مساجد یک ساعت قبل از اذان است که می‌‌توانند گروه‌های 2 نفری را تشکیل داده و در فاصله‌های بسیار کم  به یک فرد 3  بار تذکر بدهند تا اینکه یک نفر 3 بار تذکر بدهد.

وی به همکاری پی در پی  با آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای نخستین بار از مدارس دبستانی خواستیم تا تعداد نفرات دانش‌آموز کلاس اول دبستان که چادری هستند را معرفی کند که این دانش‌آموزان در مکان مقدس تکیه شهدا جمع شده و از آنان تجلیلی به عمل آمد و امیدواریم که بتوانیم این برنامه را در سال‌های دیگر نیز ادامه دهیم.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.