سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:15 - یکشنبه 22 تیر 1393

استاندار اصفهان خبر داد

کمک یک میلیون دلاری دولت به صنایع استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: دولت یک میلیون دلار تسهیلات برای کمک به بخش‌های صنایع استان اصفهان اختصاص داده که اگر بخش‌ها بتوانند تا مهر ماه سال جاری صنایع را جذب کنند امکان ۲ برابر کردن آن نیز وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی پیرامون جلسه شورای راهبردی کار و اشتغال با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین جلسات استان، شورای برنامه‌ریزی و اشتغال است که در حال حاضر هر هفته برگزار می‌شود‌، امروز هم پیرامون 4 موضوع اساسی این جلسه برگزار شد، اظهار کرد: 70 طرح گاوداری، پرورش ماهی، تولید قارچ در بخش‌های خصوصی مجوز داده شد که باید در دولت در راستای یک سطح متوسط 80 پروژه تغیر کاربری به تصویب رسید.

وی با اشاره به طرح نظام جامع سلامت تصریح کرد: در بخش بهداشت و پزشک خانواده 500 هزار نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته‌اند که اغلب آن‌ها در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها و شهر‌های زیر 20 هزار نفرحضور دارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان متولی این امر به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کند.

استاندار اصفهان با اشاره به افزایش میزان پرداخت به پزشکان افزود: بر اساس آن 10 درصد ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بیشتر شده و هم‌‌چنین ماندگاری متخصصین در بیمارستان‌های دولتی افزایش داشته به گونه‌ای که قبلا اگر ساعات2 به بیمارستان مراجعه می‌کردید متخصصی نبود اما امروز با تلاش‌های صورت گرفته تعداد این متخصصین بیشتر و ماندگاری آن‌ها در بیمارستان‌ها بیشتر شده است.

وی بیان کرد: : طرح ترویج زایمان رایگان، موضوع دیگر بود که مورد بررسی قرار گرفت که در طول یک سال حدود 60 میلیارد سوبسیت داده شود.

زرگرپور با اشاره به جذب تسهیلات برای حمایت از بخش‌های صنایع استان تصریح کرد: دولت یک میلیون دلار تسهیلات برای کمک به بخش‌های صنایع استان اصفهان اختصاص داده که اگر بخش‌ها بتوانند تا مهر ماه سال جاری صنایع را جذب کنند امکان 2 برابر کردن آن نیز وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه برند شهری بیان کرد: خیلی از کشور‌های پرگردشگر دنیا برای تجاری سازی گردشگری خود برندی را برای این کار انتخاب کردند که این طرح از طرف اتاق بازرگانی ارائه شده و می‌تواند راهبرد خوبی در این طرح باشد.

استاندار اصفهان پیرامون شرایط نان وآرد خاطرنشان کرد: ما با افزایش قیمت آرد و نان موافق هستیم و این عمل را موجب بهبود شرایط می‌دانیم و در حال حاضر با افزایش حاملان انرژی، منتظر اعلام قیمت از طرف تهران هستیم.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.