سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - یکشنبه 22 تیر 1393

فرمانده انتظامی اصفهان:

اصلاح افراد بدحجاب، اولویت نخست پلیس اصفهان است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مسئولان نهادها و متولیان فرهنگی باید پیش از اینکه کار به برخورد پلیس برسد به خوبی انجام وظیفه کنند تا افراد بدحجاب با آثار مخرب بدپوششی بر روح و روان خود و دیگران آشنا شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: برخورد با افرادی که مروج یا مبلغ بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه هستند، در قانون تعریفی مشخص دارد که شامل دستگیری، تشکیل پرونده و تحویل به مقامات قضائی بوده تا در نهایت براساس نظر قاضی، این افراد جریمه و یا زندانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان نهادها و متولیان فرهنگی باید پیش از اینکه کار به برخورد پلیس برسد به خوبی انجام وظیفه کنند تا افراد بدحجاب با آثار مخرب بدپوششی بر روح و روان خود و دیگران آشنا شوند، افزود: نمی‌شود با افرادی که مروج بدحجابی در جامعه هستند، با نوازش و عطوفت رفتار کرد و باید با جلوگیری از اقدامات هدفمند آنان، برخی نوجوانان و جوانان ناآگاه را از سقوط در دام گناه نجات داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات برخی افراد بدپوشش و بدحجاب در جامعه آگاهانه، هدفمند و با برنامه‌ریزی بوده که در این صورت با برخورد پلیس روبه‌رو می‌شوند، تصریح کرد:‌ افرادی هم هستند که با نا آگاهی، به سمت بدحجابی و هنجارشکنی گرایش پیدا کرده‌اند که با ارشاد و مشاوره مأموران پلیس و یا دیگر نهادهای فرهنگی اصلاح می‌شوند.

 

وی گفت: پلیس در برخورد با مروجان بدحجابی و بدپوششی در جامعه به هیچ عنوان به صورت ضرب و شتم فیزیکی در خیابان‌ها اقدام نمی‌کند و تنها وظیفه نیروی انتظامی شناسائی، دستگیری و تحویل این افراد به مقامات قضائی است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه اجرای حکم با پلیس نیست و مقامات قضائی میزان مجازات را برای محاکمه مجرمان در نظر می‌گیرند، خاطرنشان کرد: تصاویر و صحنه‌هائی که گاهی در فضای مجازی از برخورد شدید بدنی پلیس با افراد بدحجاب و یا هنجارشکن منتشر شده بزرگ‌نمائی است.

وی همچنین بیان کرد: برخورد پلیس با عوامل ترویج بدحجابی در جامعه تأثیر گذار بوده و در بسیاری موارد سبب متنبه شدن و اصلاح افراد شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس همواره در کنار مردم و همراه آنان است و به همین دلیل با برهم زنندگان نظم اجتماعی و افرادی که قصد به انحراف کشیدن و تغییر در افکار مذهبی برخی نوجوانان و جوانان جامعه را دارند، برخورد می‌کند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.