سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - یکشنبه 22 تیر 1393

استیضاح وزرای علوم و نیرو در مجلس جدی است‌

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر علوم و نیرو در مجلس جدی است و به نظر من موضوع استیضاح، یک مسئله عادی به شمار می‌رود چراکه نمایندگان در این زمینه از حق خود استفاده می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی حاجی دلیگانی درباره استیضاح برخی از وزرای دولت یازدهم اظهار کرد: موضوع استیضاح همیشه و در همه دوران‌ها بوده است، اکنون این موضوع عادی مطرح بوده و استیضاح وزیر نیرو و علوم جدی است.

وی افزود: اگر این وزرا مقداری از خود استقلال رأی داشتند و تحت تاثیر فضای پیرامونی و حاشیه‌ای قرار نمی‌گرفتند و به نظرات کارشناسی توجه می‌کردند، این اتفاق نمی‌افتاد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی درباره انتقادهائی که از سوی برخی از نمایندگان مبنی بر اینکه یک‌سال از مسئولیت این وزرا می‌گذرد و در شرایطی بر سر کار آمدند که اوضاع اقتصادی کشور مناسب و مساعد نبوده، مطرح است، تصریح کرد: کشور همیشه هم فرصت داشته و هم تهدید و آنچه که در حال حاضر در آن قرار داریم، شرایط عادی بوده و من این استدلال را قبول ندارم، بلکه مسائل مختلف به عملکرد وزرا بر می‌گردد.

وی بیان کرد: به طور مثال در مقایسه عملکرد وزیر علوم با وزیر بهداشت و درمان، هر دو از یک جنس هستند اما نوع نگاه آنها و نوع تدبیر آن‌ها با مسائل سبب می‌شود زمانی‌که نامزدی را برای ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کند یکی 8 رای می‌آورد و نامزد دیگری 28 رای و این مشخص است که در شرایط معمولی قرار داریم اما عملکرد، دیدگاه، رفتار و نگاه آن وزیر بر می‌گردد.

حاجی خاطرنشان کرد: وزیری که صادقانه و بدون حاشیه با مجلس در چهارچوب قانون و استقلال قوا و بر اساس مسئولیت‌ها و پاسخگوئی که باید براساس قانون اساسی داشته باشد، رفتار کند، مشکلی برای او به وجود نمی‌آید و مورد استیضاح، تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان قرار نمی‌گیرد.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.