سرویس: اخبار شهرستان » براآن شمالی 11:12 - شنبه 21 تیر 1393

نگاه مسئولین را می طلبد:

روستای تیمیارت با 29 شهید چهار سال در خاک و گل کوچه پس کوچه ها

غفرانی دهیار روستای تیمیارت از معضل کوچه پس کوچه های خاکی روستا طی 4 سال ترمیم شبکه های فرسوده توسط اداره آب و فاضلاب اظهار ناراحتی کرد.

به گزارش اصفهان شرق: نام روستای تیمیارت از توابع براآن شمالی بخش مرکزی زمانی برای ما جلوه گری کرد که در فهرست روستاهای ایثارگر شرق اصفهان مانند نگین درخشید. روستایی با جمیعت حدود 1500 نفر،29 شهید، 30 جانباز و بیش از 500 نفر ایثارگر را در خود پروراند و حال چند صباحیست نگاه ویژه ی مسئولین را در گیرو دار مشکلات طلب می کند.

در پی تماس های مکرر برخی شهروندان این روستا و بیان برخی مشکلات در زمینه ی اوقات فراغت جوانان روستامصمم شدیم تا در این زمینه با برخی از شهروندان روستا گفتگویی داشته باشیم.

یکی ازشهروندان روستا طی تماس تلفنی با این پایگاه از پیگیری شورا و دهیار روستا در رابطه با مشکلات پیش رو خبر داد و گفت : متاسفانه از آسفالت جاده تا مکانی جهت فراغت جوانان دچار مشکل و عدم رسیدگی مسئولین استانی می باشد.

وی تردد زیاد ماشین های سنگین جهت کاهش مسافت و میانبر بودن جاده اصلی تیمیارت را عامل خسارت به این جاده خواند و از محمود زاده رییس راه و شهر سازی استان خواستار رسیدگی عملی به این مورد شد.

این شهروند تیمیارتی به مهاجرت های چند ساله اشاره و افزود: در بحث اوقات فراغت جوانان، سپاه وارد شد و سالن 300 متری را احداث کرد که جوابگوی کاملی جهت تفریح و ورزش جوانان نمی باشد و این در حالی است که حتی یک پارک هم در تیمیارت نداریم و این جای تاسف دارد که همه ی مسئولین تاکید بر جلوگیری از مهاجرت به شهر دارند و عیب اصلی را بر طرف نمی کنند.

طی این تماس با یوسفی از فعالان عرصه ی فرهنگی گفتگویی با این منظور داشتیم.

یوسفی با تایید مطالب مذکور در جواب خبرنگار بر ارائه مشکلات گفت: از کجای مشکلات باید باز گو کنیم، با وجود داشتن امکاناتی نظیر آب و برق و گاز متاسفانه برخی بی برنامه گی ها خود مشکلات را بیشتر می کند.

وی از دهیار فعال روستا گفت و با اشاره به پیگیری ها ی ایشان جهت برطرف شدن مشکلات خاطر نشان کرد: مسئولین می بایست توجه داشته باشند و مشکلات را شناسایی کنند، برای مثال خیابان های روستا چندین سال است که به منظور ترمیم لوله ی آب به علت فرسودگی آسفالت تمامی کوچه ها کنده شده است و در تابستان و بهار با گرد و غبار و در زمستان و پاییز با گل و لای فضای روستا را از زیبایی درآورده و باعث زحمات زیادی برای خانواده ها خصوصا پدران و مادران مسن شهدا می کند.
وی اتحاد در بین مردم را بهترین عامل جهت برنامه ریزی برای بهتر شدن و رفع مشکل بیان کرد.

طی هر تماس با مشکلی جدید آشنا شدیم که زمینه ی ناراحتی مردم ایثارگر تیمیارت را سبب شده بود.

در گفتگو با همشهریان با دهدار جوان روستا آشنا شدیم که نشان برتر دهیاری و از فعالان زن روستا بود.

خانم غفرانی دهیار روستای تیمیارت در گفتگو با اصفهان شرق خواستار رسیدگی به این مشکل شد و با اظهار نارضایتی در رفع مشکل گفت: اولویت مشکل روستا سالن ورزشی، اوقات فراغت، جاده ی اصلی نیست ،بلکه مشکل اصلی بلایی است که 4 سال توسط ترمیم لوله آب و فاضلاب بر مردم نازل شده است و خیابان های روستا را زیر خاک و سنگ محو کرده است.

وی از خجالت هر روزه خود در نزد خانواده های شهدا گفت و با توجه به خواسته ی به حق مردم در برطرف شدن این مشکل توسط اداره آب و فاضلاب تصریح نمود: من نمی توانم یک ساختمان اداری بسازم زیرا درب منازل خانواده های ساکن روستا با این وضع کندن زمین بسیار اسف بار است و مطمئنا مردم می گویند ابتدا اقدامی برای روستا و فضای خاک آلودش کنید که انصافا حرف به جایی است.

دهیار روستا از پیگیری های صورت گرفته طی نیمه اول سال خبر داد و افزود: پیمانکاری که در مناقصه جهت تکمیل لوله گذاری برنده شد از مسئولین بودجه لازم جهت خرید وسایل لازم را داشت و من در این زمینه از اداره فاضلاب درخواست رسیدگی به پیمانکار جهت تکمیل را داشته ام و بارها این مطالب را عنوان کرده ام که شما هزینه ی لازم جهت اتمام کار پیمانکار را تامین کنید.

غفرانی از مسئولین خواست تا اقدامات لازم جهت تامین اعتبار را انجام دهند و فکری به حال روستایی با درصد ایثارگری بالا در منطقه براآن شمالی بکنند.
گفتنی است دهیار جوان روستا در این گفتگو از محمودزاده رییس راه و شهرسازی استان تشکر کرد.

نگذارید بعد مسافت روستایی، ما را بیش از این محروم تر از گذشته کند. مسلما در کنار مشکلات آب و حوزه زاینده رود کوچه هایی در انتظار ترمیم سالهاست چشم به راه مانده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.