سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:45 - شنبه 21 تیر 1393

دستور کار صحن علنی مجلس در این هفته

جلسات علنی مجلس در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده تشکیل می‌شود که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سؤال نماینده اصفهان در یکی از جلسات علنی حضور یابد.

به گزارش اصفهان شرق؛ جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده تشکیل می‌شود که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سؤال نماینده اصفهان در یکی از جلسات علنی خانه ملت حضور یابد.

دستور کار جلسات علنی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:

**ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بیمه‌گران و اتکایی‌گران خطرهای تجاری و غیرتجاری در کشورهای عضو سازمان تعاون اسلامی و مؤسسه تضمین اعتبارات صادراتی و سرمایه‌گذاری عربی و تصویب اساسنامه که از سوی شورای نگهبان اعاده شده در دستور کار قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب ۱۳۸۷ اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح الحاق یک بند به ماده(۲) قانون تشکیل شورای عالی اشتغال که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۸/۱۱/۱۳۹۲ به تصویب رسیده، در دستور کار قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند(ج) ماده(۱۷۸) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که این طرح توسط شورای عالی استان‌ها ارائه شده، در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح بند(ز) ماده(۴۴) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش‌کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی در مورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت‌های انضباطی نیروهای مسلح که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که در اجرای ماده ۱۴۶ آئین‌نامه داخلی بنا به تقاضای بیش از ده تن از طراحان و در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون تدوین‌ آئین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون تدوین‌ آئین‌نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح قانونی که در اجرای ماده ۱۰۴ آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی درمورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن.

سؤال حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور در دستور کار جلسات هفته آینده صحن علنی مجلس قرار دارد.

منبع: افکار نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.