سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:45 - شنبه 21 تیر 1393

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان:

کتاب دغدغه‌های بیست‌گانه مقام معظم رهبری در اصفهان رونمایی می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: کتاب دغدغه‌های بیست‌گانه مقام معظم رهبری در اصفهان که با نام کتاب “زندگی ۲۰” چاپ شده، در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان رونمایی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول محققیان در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه راه عمل به قرآن و آموزه‌های این کتاب ارزشمند معنوی زمانی بر ما گشوده می‌شود که با حقیقت و روح کلان وحی آشنا و عجین شویم، اظهار کرد: سبک زندگی قرآنی مخصوص یک ملت، یک شهر و یا کشور نیست، عمل به قرآن، عمل به مکارم و فضائل اخلاقی بوده و این نکته‌ای است که در همه ادوار و در میان همه ملل درعطش رسیدن به آن هستند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل قرآنی، دستورالعمل جهانی است، افزود: اخلاق‌گرائی در هر نقطه از جهان لازمه زندگی بشر قلمداد می‌شود و دستیابی به انسان کامل و مدینه فاضله، اگرچه شاید در ابتدا کمی آرمان‌گرایانه به نظر برسد اما عمل به دیدگاه جهان شمول قرآن می‌تواند این آرمان‌گرائی را به فکر و عمل تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: در آخرالزمانی که بنا بر آیات و روایات حفظ ایمان در آن از نگه‌داشتن آتش در کف دست سختر می‌شود، این قرآن است که می‌تواند شیشه پرهیزکاری و پایداری عقیده را از سنگ آسیاب‌ها دور نگه دارد و این همه ممکن نیست مگر آنکه کلام قرآن با زبان و کردار ما گره خورده و در حقیقت ایمان ما حلول کند.

وی بیان کرد: برای دستیابی به این مهم لازم است که با قرآن و فضاهای قرآنی مانوس شده و آموزه‌ها ومعارف آن را کسب کرده و با ابزار و راه‌هائی که پیام قرآن را به شیواترین و جذاب‌ترین نحو منتقل می‌کند، آشنا شویم.

محققیان با بیان اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان هر ساله در ماه میهمانی خدا، شیفتگان کلام وحی را گرد هم می‌آورد، خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس دغدغه‌های فرهنگی و رسالت‌های اقتصادی و اجتماعی و نیز به مدد تعلیمات برگرفته از آموزه‌های دینی پیشنهاد این تجمع مقدس را، 12 سال پیش و با پشتیبانی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان به آیت‌الله مظاهری تقدیم کرد که با استقبال مواجه شد و با حمایت، تائید و رهنمودهای رئیس حوزه علمیه اصفهان توانست توان و انگیزه مضاعفی را در اعضای ستاد نمایشگاه ایجاد کرده و آینده‌ای روشن را محقق سازد.

رونمائی از کتاب زندگی 20، مجموعه دغدغه‌های بیست‌گانه مقام معظم رهبری

وی با بیان اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را زکات عملکرد سالیانه خود می‌داند، اظهار کرد: این نمایشگاه امسال در 6 محور قرآن و هنر، حوزه نشر، موسسات قرآنی، قرآن و تکنولوژی، قرآن و عترت و قرآن و خانواده برنامه‌ریزی شده و تمامی این محورها با رویکرد سبک زندگی قرآنی هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: در نمایشگاه امسال نیز سیل عظیمی از ثبت‌نام کنندگان برای شرکت دراین نمایشگاه بود که 135 موسسه از میان 215 موسسه قرآنی، فرهنگی و دولتی از استان‌های اصفهان، تهران، قم و خراسان رضوی در فهرست مشارکت کنندگان قرار گرفتند.

وی افزود: برپایی محفل قرآنی، نمایشگاه آثار قرآنی زندانیان استان، رونمائی از چند نرم‌افزار، برگزاری همایش حجاب و عفاف با حضور برگزیدگان فرهنگی و با همکاری فرمانداری و استانداری اصفهان، رونمائی از کتاب زندگی بیست مجموعه دغدغه‌های بیست‌گانه مقام معظم رهبری در راستای سبک زندگی دینی و همچنین رونمائی از مجموعه مقالات کنگره ملی فاطمه شناسی از جمله برنامه‌ها نمایشگاه در این دوره است.

به گزارش تسنیم، یازدهمین نمایشگاه سراسری قرآن و عترت با رویکرد سبک زندگی قرآنی از 18 تا 24 تیر از ساعت 17 تا 24 در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان میزبان روزه‌داران اصفهانی است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.