سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - شنبه 21 تیر 1393

معاون وزیر نیرو ، نسبت به خطرکم آبی در 290 عرصه طبیعی کشور هشدار داد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ، نسبت به بحران و خطر کم اّبی در 290 عرصه طبیعی و حوضه آبی کشور هشدار داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ ˈهوشنگ فلاحتیان ˈ شامگاه پنجشنبه در جمع اعضای سازمان بسیج مهندسین صنعتی اصفهان بیان داشت:معضل زاینده رود و دریاچه ارومیه آشکار شده و از مجموع حدود 600 دشت کشور، 290 دشت دارای بیلان منفی خروج آب زیر زمینی است و این تهدید بشکلی خزنده جریان دارد .

معاون وزیر نیرو گفت:اگر راهکار اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بر منابع آب کشور اجرا نشود، در آینده با مشکلات وچالش های بیشتری روبه رو خواهیم بود.

فلاحتیان افزود: اگر روش خروج منابع آب های زیر زمینی به همین صورت ادامه یابد، بتدریج در آینده با صد ها معضل همچون دریاچه ارومیه و زاینده رود اصفهان مواجه خواهیم بود و منابع آب های زیر زمینی مناطق دیگر به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه و زاینده رود اصفهان تبدیل خواهد شد.

وی ، با اشاره به این که میزان بهره وری آب دربخش کشاورزی کشورمان حدود 40 درصد است ، گفت:این میانگین در جهان بیش از 80 درصد است و این درحالی است که هم اکنون بیش از 90 درصد منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

معاون وزیر نیرو با بیان این که اقدامات ما نباید فرهنگی و شعاری باشد گفت:برای اصلاح الگوی مصرف انرژی و آب باید به حوزه عملیاتی وارد شویم زیرا در عمل با شاخص های عملیاتی و واقعی در حوزه الگوی مصرف ، فاصله زیادی داریم .

فلاحتیان اضافه کرد : آسیب شناسی و دستیابی به علل ناکارآمد بودن اصلاح الگوی مصرف کشور، نیاز به تحلیل و بررسی دقیق کارشناسی و ارائه راهکارهای موثر دارد./

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.