سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 02:47 - شنبه 21 تیر 1393

امام جمعه اژیه:

عده ای با دست خودشان دشمن را به کنج خانه آوردند

امام جمعه شهر اژیه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: زمانی شهداي ما با خون خود دشمن را از خانه بيرون كردند ولي متاسفانه امروز عده اي با دست خودشان بوسيله ماهواره دشمن را تا كنج خانه خود آوردند.

به گزارش محسنی اژیه خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: نماز جمعه شهر اژيه به امامت حجت الاسلام شاهميري در مسجد جامع اژيه برگزار شد.
ايشان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوي الهي و پرهيز از گناه و اجتناب از محرمات، تقوا را عامل حل مشكلات و راه گشايش و سبب نزول رزق انسان از راهي كه گمان نمي كند، دانست و در این زمینه با اشاره به بزرگان اسلام افزود: در زمان ما امام خميني(ره) بواسطه تقوايي كه داشت توانست در مقابل شاه بايستد و رژيم ستمشاهي را سرنگون كند و اين انقلاب را به پيروزي برساند.
امام جمعه شهر اژيه يكي از راههاي تحصيل تقوا را دعا بيان فرمود و با ذکر شرايط دعا تصریح نمود: گفتن بسم الله و تمجيد از خدا در ابتداي دعا، اعتراف كردن در پيشگاه خدا، با اصرار به درگاه خدا دعا كردن، خوشبين به اجابت دعا بودن، از مهمترین عوامل در ایجاد راههای تحصیل دعا دانست.

شاهیمری دليل با شكوه و با عظمت برگزار شدن نماز جمعه شهر اژيه را وجود مردمي متدين و علاقمند به اسلام و قرآن، دوستدار نظام و انقلاب، ادامه دهنده راه شهدا، امام و حامي ولايت فقيه در اين منطقه دانست.

حجت الاسلام شاهميري در خطبه دوم نماز جمعه ضمن تسليت رحلت حضرت خديجه (سلام الله عليها) اظهار داشت: پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله) فرمودند: اسلام استوار نشد مگر با ثروت خديجه و شمشير اميرالمومنين علي(عليه السلام).

وی با اشاره به مناسبت ديگر در پانزدهم ماه مبارك رمضان ميلاد امام حسن(عليه السلام) افزود: در زيارتنامه اين امام بزرگوار مي خوانيم سلام بر امامي كه جود و كرامت، فتنه زدايي، ظلم ستيزي در زندگيش موج مي زند؛ امام رفيع و بلند مرتبه ايست كه تمام فضائل در زندگيش جمع شده است.

حجت الاسلام شاهميري با اشاره به موضوع ماهواره كه سلاح جنگ فرهنگي و اعتقادي است عنوان نمود: دشمن از ابتداي انقلاب تا كنون بوسيله راههاي مختلف مي خواست اين نظام را از بين ببرد. اوايل انقلاب در سال 1358 عده اي در خوزستان حزبي را تشكيل دادند كه هدفشان براندازي نظام بود اما سپاه وارد شد و پايگاهشان را از بين برد . در همين سال بني صدر در صدد كودتا عليه انقلاب بود كه در اين قضيه امام راحل وارد شد و اين فتنه را از بين برد، در جريان طبس خدا ما را ياري كرد، در كودتاي نوژه كه عده اي از افسران سابق زمان شاه قصد داشتند منزل امام و پايگاههاي مردمي را با هواپيما بمباران كنند كه در اين جريان خدا كمك كرد و نتوانستند موفق شوند. دشمن در جنگ تحميلي هشت سال قسمتي از خاك ايران را تصرف كرد ولي مردم ما مقاومت كردند و 220 هزار شهيد دادند و خاك وطنشان را حفظ كردند ولي امروز راه مبارزه ي دشمن از راه تهاجم و شبيخون فرهنگي است. آن زمان شهداي ما با خون خود دشمن را از خانه بيرون كردند ولي متاسفانه امروز عده اي با دست خودشان بوسيله ماهواره دشمن را تا كنج خانه خود آوردند.

خطیب نماز جمعه اژیه در بخش پایانی خطبه ها گفت: شكست مسلمان در اندلس با زور و شمشير نبود. بزرگان مسيحيت غرب وقتي نتوانستند با مسلمانان مبارزه كنند تصميم گرفتند به بهانه تجارت، زنان زيبا و مشروبات را به اندلس بفرستند و با اين نقشه خود موفق شدند بر مسلمانان پيروز شوند. در ماهواره حمله به دين و مذهب و كتاب ما مي شود حمله به عقايد، فرهنگ، انقلاب و دست آوردهاي نظام ما مي شود. در ماهواره اشاعه فحشا و بي بندباري و ترويخ بي عفتي و بد حجابي از عوامل اصلی می باشد.
وی مضرات ماهواره را تنوع طلبي و هوسراني مردان، غيرت زدايي از مرد، از بين رفتن حيا از زنها، از بين رفتن روابط عاطفي بين همسران و از هم پاشيدگي خانواده ها، تخريب اعتماد و تعهد بين زن و شوهر بر شمرد.

 

Vater-Mark57474575 Vater-Mark56768676 Vater-Mark676767

Vater-Mark545455 Vater-Mark456454 Vater-Mark5445 Vater-Mark1 Vater-Mark

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.