سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - جمعه 20 تیر 1393

همزمان با ۲۱ تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب اجرا می شود؛

مانور تذکر لسانی در سراسر استان اصفهان/ تجلیل از خانواده های محجبه

معاون تشکل های مردمی ستاد احیا و امر به معروف و نهی از منکر استان اعلام کرد: مانور تذکر لسانی با حضور نهاد های مربوطه در محورها و نقاط آسیب پذیر شهر و در ۲۴ شهرستان در اکیپ های مستقل برگزار می شود.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیا و امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان این که هر فردی به عنوان یک مسلمان باید در مرحله اول امر به معروف و نهی از منکر که تذکر لسانی است وارد شود؛اظهار داشت: تذکر لسانی در جامعه باید فراگیر شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد زارعان در گفتگو با صاحب نیوز با بیان اینکه هر فردی باید نسبت به جامعه و افرادی که در کنارش قرار می گیرند، احساس مسوولیت کند ادامه داد: وظیفه تک تک مردم این است که نسبت به جامعه خود و انچه پیرامون آن می گذرد آگاه باشند.

زارعان

معاون تشکل های مردمی ستاد احیا و امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان این که در طول سال افرادی که برای احیای امر به معروف به این ستاد وارد می شوند از خود مردم هستند؛ تصریح کرد: یکی از اهداف و ملاک های ستاد احیا این است که این موضوع را بین مردم تداعی کند و مردم در این زمینه فعال شوند. موضوع حجاب و عفاف یکی از موضوعات این ستاد است و بقیه موضوعات را هم در بر می گیرد.

وی بیان کرد: اگر فرد خاطی تذکر لسانی را نپذیرد با برخوردهای دستگاه قضایی و ضابطین قوه قضاییه روبرو می شوند که این موضوع دیگر برعهده نیروهایستاد نیست.

حجت الاسلام و المسلمین زارعان با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روز ۲۱ تیرماه روز ملی عفاف عفاف و حجاب نامگذاری شده است، اظهار داشت: محمد رضا شاه در سال ۱۳۱۴ به دستور انگلیسی ها و اربابانش کشف حجاب را در ایران اجرا کرد و به اجبار حجاب را از سر زنان ایران برداشت که در این زمینه زنان متدین اصفهان به خودشان اجازه ندادند بدون حجاب از خانه هایشان بیرون بیایند و سال ها در خانه ماندند تا با ماموران شاه روبرو نشوند پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز ۲۱ تیر ماه به نام روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شد و در این زمینه هر سال فعالیت هایی در جهت احیای حجاب و عفاف در ایران انجام می شود.

وی عنوان کرد: در این روز مانور تذکر لسانی در سطح استان اصفهان انجام می شود و نیروهای ستاد در قالب اکیپ های مردمی با تفکر لسانی و با رویکرد ایجادی مبارزه با بیحجابی در میدان های مختلف در سطح شهر وارد عمل می شوند.

حجت الاسلام زارعان با بیان این که این مانور بیشتر در نقاط محوری اصفهان اجرا می شود؛ تصریح کرد: نیروهای ستاد با پشتیبانی نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی در نقاط آسیب پذیر شهر وارد عمل می شوند و در ۲۴ شهرستان این مانور اجرا می شود و در هر شهرستان اکیپ های مستقلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه  در این روز به خانواده هایی که محجبه هستند، هدیه ای اهدا می شود  ابراز داشت: مشاورینی در نقاط محوری شهر اصفهان برای مبارزه با ناهنجاری ها و بی حجابی ها گماشته می شود.
وی با بیان اینکه در این روز شوراهای نهی از منکر مساجد نیز در این موضوع وارد عمل می شوند؛ خاطر نشان کرد: سخنرانی روحانیون معزز مساجد در این روز با رویکرد عفاف و حجاب است و شوراهای نهی از منکر مساجد نیز وارد عمل می شوند.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیا و امر به معروف و نهی از منکراستان اصفهان با اشاره به این که دراین روز پلیس امنیت اخلاقی و کلانتری ها در مناطق آسیب پذیر فعال هستند؛ اذعان داشت: با توجه به این که گشت های موتور سوار در ماه مبارک رمضان فعال هستند، اما در این روز به صورت ویژه گروه های موتور سوار «عادیات» در مناطق آسیب پذیر مانور می دهند و گروهی هم در سطح شهرستان وارد این عملیات می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که از سال گذشته تا کنون اقدامات این ستاد پیرامون موضوع عفاف و حجاب چگونه بوده است؛ عنوان کرد: قصد ما این است که به احیای امر به معروف و نهی از منکر برسیم که دو قضیه متفاوت است که یکی تمام کارهای خوب و دیگری تمام کارهای بد را در نظر می گیرد. وظیف این ستاد یادآوری خوبی ها و نهی از بدی هاست در این مواقع اگر از فردی خطایی سر زد وظیفه ما این است که به فرد خاطی تذکر بدهیم.

وی با بیان این که موضوع احیای امر به معروف تاکنون در جامعه اثر بخش بوده است؛ افزود: اگر این گونه نبود تا بحال وضعیت ما بدتر از این بود. فهم مردم در این موضوع بسیاراثر گذار است. مردم ما مردم فهیمی هستند و گاهی برخی افراد نسبت به مسائل ناآگاهانه و نادانسته عمل می کنند و ما که متولیان فرهنگ هستیم باید بیشتر در زمینه احیای امر به معروف وارد شویم که قطعا اثر گزار است.

حجت الاسلام و المسلمین زارعان گفت: برخوردهای قضایی در سطح جامعه به عهده ماموران نظامی و انتظامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.