سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 16:29 - جمعه 20 تیر 1393

امام جمعه ورزنه:

مدیریت یکپارچه زاینده رود را با مدیریت جهادی به دست بگیرید

امام جمعه شهر ورزنه در خطبه های نماز جمعه گفت: مدیریت یک پارچه رودخانه زاینده رود نیاز به مدیریت جهادی دارد تا بتوان از برداشت های غیر مجاز و بیش از حد در بالادست رودخانه جلوگیری کرد و اگر می خواهند مدیریت یک پارچه زاینده رود را انجام دهند باید به طومار توزیع آب مرحوم شیخ بهایی توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه  اصفهان شرق: حجت‌الاسلام حمید رضا صادق زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مسجد جامع شهرورزنه با توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از گناهان، به آیه 110سوره کهف اشاره نمود و اظهارداشت: از نشانه های مومن آن است که غیر از خداوند متعال کس دیگری را بندگی وعبادت نمی کند. همچنین مومنین جزء کسانی هستند که انفاق می دهند و به تهی دستان و فقرا کمک می کنند، از کسی توقع پاداش و تشکر ندارند و اساسی ترین مسئله ای که مومن را به این سو هدایت می کند ایمان عمیق و قوی وی به خدا می باشد.

حجت الاسلام صادق زاده درخطبه دوم ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: این امام بزرگوار به کریم اهلبیت لقب گرفته است که در دوران زندگی خود بارها و بارها تمام زندگی خود را برای فقرا و مستمندان صرف کردند که ماهم باید به پیروی از این امام بزرگوار به فکر فقرا باشیم و خصوصا به جوانانی که در شرف ازدواج هستند و شاید در تهیه جهیزیه مشکل دارند کمک کرد تا این سنت حسنه به راحتی و به دور از تجملات صورت بپذیرد.

امام جمعه ورزنه با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: اهمیت حجاب و عفاف آن است که زن در امنیت و آرامش بسر ببرد و کسانی که بدحجاب هستند به جامعه خیانت بزرگی کرده‌اند. شهر ورزنه نماد عفاف و حجاب در استان و حتی در کشور می باشد چرا که زنان و دختران این شهرهمه محجبه وعفیه هستند.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره فرارسیدن شب های قدر اظهارداشت: شب قدر بهترین شب در طول سال می باشد که خداوند متعال قرآن کریم را بر قلب نازنین پیامبر رحمت (ص) نازل فرموده است و به فرموده خود خداوند این شب از هزار ماه بهتراست. در این شب مقدرات یکساله انسانها رقم می خورد انشاء الله توفیق درک این شب را داشته باشیم و بتوانیم استفاده معنوی از این شب های ماه مبارک رمضان بخصوص شب های قدر بکنیم.

امام جمعه ورزنه با اشاره به طرح 9 ماده ای احیای زاینده رود گفت: باید از استاندار و مسئولین استان و فرماندار شهرستان اصفهان جهت پیگیری ها در خصوص اجرای طرح احیای زاینده رود تشکر کرد و این نکته را هم یاد آور می شوم که مدیریت یک پارچه رودخانه زاینده رود نیاز به مدیریت جهادی دارد تا بتوان از برداشت های غیر مجاز و بیش از حد در بالادست رودخانه جلوگیری کرد و اگر می خواهند مدیریت یک پارچه زاینده رود را انجام دهند باید به طومار توزیع آب مرحوم شیخ بهایی توجه ویژه ای داشته باشند و همچنین جهت ساماندهی رودخانه و حفظ حریم قانونی آن از کشاورزان که با مدیریت جهادی ساماندهی رودخانه را در شرق اصفهان انجام دادند استفاده نمایند.

حجت الاسلام صادق زاده در بخش پایانی خطبه هاگفت: به کارشناسان محترمی که از تهران جهت مدیریت یکپارچه زاینده رود و برنامه های کارشناسی حضور پیدا می کنند سفارش می کنم که از وجود کشاورزان که خود بهترین کارشناس آب وهمچنین رودخانه زاینده رود هستند استفاده کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

IMG_2485

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.