اصفهان شرق

شورای حل اختلاف نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان افتتاح شد

کدخبر: 23592
1393/04/20 در ساعت 12:57

داوود ملک پور دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان در حاشیه مراسم افتتاحیه شورای حل اختلاف در گفتگو با اصفهان شرق اظهار داشت: طبق ماده ی 189 برنامه سوم توسعه رییس قوه قضائیه به تمامی صنوف اعلام می دارد جهت رسیدگی به اختلافات داخلی، نسبت به راه اندازی شورایی با حضور نماینده ای از صنف و واقف به امور اقدام کنند.

وی با اشاره به تخصصی بودن شورا و با توجه به تعدد تخلفات صورت گرفته در زمینه کشاورزی تصریح نمود: کشاورزان می توانند با مراجعه به این شورا تخلفات در زمینه کشاورزی را مطرح و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه مربوطه برسند. در این زمینه به منظور پیگیری تخصصی شورای حل اختلاف کشاورزان افراد در برابر ارائه مدارک لازم در شکایت می بایست دقت لازم را داشته باشند زیرا اعضا به طور کامل واقف به امور کشاورزان می باشند.

ملک پور انسجام بیشتر بین کشاورزان و مسئولین را از اهداف پیش روی صنف عنوان کرد و افزود: تسریع در حل شکایت کشاورزان، رایگان بودن پیگیری مشکلات و واقف بودن به حقوق اجتماعی و قضایی از دیگر اهداف این شورا می باشد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان به صورت مختصر به اعضای این شورا اشاره و گفت: قاضی دادگستری، نماینده جهاد کشاورزی و نماینده صنف کشاورزی به عنوان افراد تشکیل دهنده شورا انتخاب شده اند که هر یک دارای تبحر لازم در زمینه امور مرتبط با تخلفات را دارا می باشند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که این شورا می تواند شکایت کشاورز از مسئولین رده بالاتر را تحت پیگیری خود قرار دهد خاطرنشان کرد: در شورا جرم بررسی نمی شود بلکه به تخلفات مرتبط با کشاورزی و صنف مربوطه رسیدگی خواهد شد و قضایای مرتبط به جرم در دادگاه و توسط قاضی مربوطه می بایست پیگیری شود.
گفتنی است در همایش کشاورزان و افتتاح شورای حل اختلاف دکتر اخوان و مقتدایی از نمایندگان مجلس، بخشداران، دهیاران و کشاورزان حضور داشته و از نزدیک با روند کار آشنا شدند.

در این مراسم طوماری جهت رسیدگی به مشکلات زاینده رود جهت ارائه به مقام معظم رهبری تنظیم شده بود که همه حاضران این طومار را امضا کردند.

3 6 5 4 1 7