سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - جمعه 20 تیر 1393

ستاد احیا امر به معروف شهرستان اصفهان از بستنی میهن شکایت کرد

ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، از شرکت لبنیات و بستنی میهن بخاطر استفاده از تصاویر غیر اخلاقی و نامناسب ˝باربی˝ بر روی محصولات خود شکایت کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛‌ اخیرا شرکت لبنیات و بستنی میهن، در اقدامی نامتعارف با استفاده از نشانه های معارض فرهنگی، به تولید و عرضه بستنی هایی موسوم به “سوت تک” (از خانواده میرکس) با درج تصاویر مناسب “باربی” عروسک غیرفرهنگی مشهور و شخصیت ضد اخلاقی آمریکایی اقدام نموده است.

به دنبال این اقدام، ستاد احیاء شهرستان اصفهان ضمن اعتراض شدید به این عمل، از شرکت مذکور شکایت کرد و خواستار رسیدگی عاجل و برخورد قاطع با ترویج فرهنگ بیگانه و اباحه گری شد.

رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان در این باره گفت: رهبر معظم انقلاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی همواره بر بر جلوگیری از بکارگیری علایم، نشانه ها و تصاویری که به هر نحو به فرهنگ ایرانی – اسلامی در تعارض است تاکید دارند.

“محمد علی احمدی” با بیان اینکه اینگونه اقدامات بر فرهنگ عمومی جامعه و بویژه کودکان و نوجوانان تاثیرات منفی دارد، افزود: برخلاف این امر همچنان شاهد درج این تصاویر و علائم بر روی محصولات مختلف اعم از اسباب بازی های کودکان، البسه و پوشاک سنین مختلف، لوازم خانگی و بازی های رایانه ای هستیم.

وی با بیان اینکه اینبار یک بستنی با درج تصویر “باربی” بر روی آن تولید شده است این اقدام را در سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” تاسف بار خواند.

وی عنوان کرد: باربی نام عروسکی است که در سال 1959 میلادی با سه مشخصه عریان گرایی، تجمل و مصرف گرایی براساس فرهنگی آمریکایی تولید و وارد بازار شد که در طول سالیان دراز اثرات مخرب فرهنگی بر جوامع مختلف گذاشته و بدیهی است که جنبه های مادی و انتفاع بیشتر اقتصادی به بهانه جذب مشتری، زمینه ساز این اقدام بوده است.

رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان اعتراض های مردمی شهروندان اصفهانی و تماس های مکرر متدینین را سر منشاء این شکایت و اقدام صورت گرفته توسط ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان برشمرد.

احمدی تصریح کرد: این ستاد بر اساس رسالت و تکلیف، گلایه صریح و شکایت خود را از شرکتی که اقدام به این عمل نامناسب کرده است، تسلیم محاکم قضایی و مقامات ذیربط نموده و خواستار صدور دستور سریع رسیدگی و اعمال قانون در این خصوص و توجه هرچه بیشتر مسوولان و مراجع مربوطه به این معضلات و هجمه های فرهنگی است.
منبع: روابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.