سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 16:31 - پنجشنبه 19 تیر 1393

هشدار حجت‌الاسلام و المسلمين مؤمني

کاهل نمازان در محبتشان به امام حسین‌(ع) تجدیدنظر کنند

كسي كه نسبت به نمازش كم توجه است بايد در محبتش نسبت به امام حسين (ع) تجديد نظر جدي كند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی، در جمع روزه داران مسجد ارک تهران با اشاره به اهمیت ارتباط با خالق هستی، گفت: ارتباط اصولی دارد و در صورت رعایت آنها توفیقات روزافزون نصیب آدمی می گردد.

سخنران مسجد ارک در ادامه با بهره‌گیری از کلام امام صادق (ع) یکی از این اصول را نام برد و گفت: حقوقی که خداوند بر گردن ما نهاده به بهترین صورت ممکن انجام دهیم انجام واجبات در این زمینه بسیار مهم است که در رأس آنها نماز می باشد؛ چنان که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در میانه جنگ توجه جدی به این فریضه داشتند و یک شب از یزیدیان فرصت گرفتند تا به عبادت بپردازند.

این استاد حوزه در ادامه تأکید کرد: اگر کسی نسبت به نمازش کم توجه است، باید در محبتش نسبت به امام حسین (ع) تجدید نظر جدی کند طبق روایات متعدد، قبولی همه اعمال به نماز بستگی دارد و اگر کسی در فکر آبادانی دنیا و آخرتش است، باید نمازش را با بیشترین دقت و توجه بخواند و بداند در نتیجه نماز اول وقت دنیایش نیز آباد خواهد شد.

*پیام یک مادر شهید به جوانان

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: مادر شهیدی به بنده پیامی داد که به جوان ها بگویم و آن عبارت است از اینکه: ای جوان ها، بچه من از نوجوانی مقید به دو مطلب بود: نماز اول وقت و زیارت عاشورا؛ حقیقتاً پیام دقیق و درستی است و با نماز و زیارت عاشورا می‌شود، دنیا و آخرت را درست کرد.

*برخی از آثار دنیایی نماز

سخنران این مجلس در ادامه برخی از فواید نماز را نام برد و گفت: نماز با توجه، گرفتاری‌های انسان را بر طرف می‌کند، موانع موجود در زندگی را برطرف می نماید و در تسریع و تسهیل امور و کارها مؤثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در ادامه با اشاره به زیبایی های نماز گفت: بالاترین عشق بازی ها در همین نماز است و با نماز زیباترین لذت دنیا، یعنی قرب به خدای متعال به دست می آید.

*عواقب سستی در نماز

وی افزود: در مقابل اگر کسی نسبت به نماز سهل انگاری بکند، برکت از عمر و روزی‌اش می‌رود؛ همچنین سهل انگاری در نماز موجب می شود، دیگر امور خیر انسان نیز پذیرفته نشود.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه خداوند نور را از چهره کسی که نسبت به نمازش سهل انگار است می برد، خاطرنشان کرد: چنین فردی مجبور می‌شود، مانند آدمی شود که مبادرت به جراحی می کند تا زیبایی ظاهر برای خودش فراهم کند:

وی در همین ارتباط هشدار داد: اگر کسی نسبت به نماز بی توجه باشد، دعایش مستجاب نمی شود و حتی دعای دیگران هم در حقش مستجاب نمی شود و در مقابل باید دانست که نماز اول وقت به زندگی برکت بسیار و بی شمار می دهد.

سخنران این مجلس، با اشاره به حقوقی که خداوند بر گردن بندگان دارد، اظهار داشت: باید این حقوق را انجام دهیم و بدانیم نماز و البته هیچ یک از اعمال ما، نه چیزی را به خدا می‌افزاید و نه از او می‌کاهد بلکه ما بندگان هستیم که از رهگذر این نماز به فواید بسیاری می رسیم؛ و در مقابل اگر تارک نماز باشیم، متضرر می شویم و خالق هستی، هیچ ضرری نمی کند؛ در واقع همه سود و زیان نماز متوجه بنده می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در ادامه خطاب به حضار به ویژه جوانان گفت: اگر برای نماز وقت بگذاریم دنیا و آخرتمان آباد می شود و اگر بی توجهی کنیم هر دو را از دست می‌دهیم لذا باید متوجه باشیم همه چیز در نماز است.

*از گناه دوری کنیم

وی افزود: اصل دیگری که در ارتباط با خدا باید رعایت کرد، رعایت حدود الهی است؛ به این معنا که از گناه اجتناب کنیم و مدام مواظب دوری از زشتی های باشیم.

استاد حوزه با تأکید بر اینکه کسی که نسبت به انجام واجبات، مقید نباشد، یقینا در مسیر سِیر الی الله موفق نخواهد بود، خاطرنشان کرد: انسانی که در انجام نماز که در رأس امور است، کمیتش بلنگد، یقینا در مسیر سیر، کُمِیتِ او لنگ خواهد بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.