سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 10:46 - پنجشنبه 19 تیر 1393

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

تثبیت قدرت ایران در منطقه عامل نگرانی آمریکایی هاست

سردار جوانی با بیان اینکه آمریکا برای حفظ حضور خود و تسلط در خاورمیانه، به دنبال ایجاد فشار بر محور مقاومت در منطقه است تاکید کرد: اگر گروه های مقاومت در سامرا نبودند، ممکن بود بغداد نیز سقوط کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان،  سردار یدالله جوانی صبح امروز در گردهمایی سیاسی پایوران سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در نمازخانه ستاد فرماندهی این سپاه با اشاره به تحولات عراق و چگونگی ورود داعش به این کشور، اظهار کرد: گروه داعش پس از ورود به استان نینوا تهدید کرده بود که پس از تصرف سامرا نوبت به بغداد، کربلا و نجف خواهد رسید.

وی افزود: اگر گروه های مقاومت در سامرا نبودند، ممکن بود بغداد نیز سقوط کند.

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به ویژگی های خاص منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: تحلیل حوادث عراق بدون در نظر گرفتن مسائل منطقه ای، یک تحلیل غلط است.

وی به پیوستگی بحران ها در کشورهای افغانستان، سوریه، لبنان و عراق اشاره کرد و افزود: در پشت صحنه این بحران ها اتاق های فکر وجود دارد که گروه های شرکت کننده در این بحران ها را هدایت و هماهنگ می کند.

دکتر جوانی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون حوادث عراق، گفت: نقش امریکا در حمایت و طراحی این بحران ها قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه امریکا برای دست یابی به رهبری جهانی، باید بر منطقه خاورمیانه تسلط داشته باشد، خاطر نشان کرد: امروز انقلاب اسلامی پس از گذشت ۳۵ سال به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده است و مانع از تسلط امریکا بر منطقه خاورمیانه است.

مشاور نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: تثبیت قدرت ایران در منطقه عامل نگرانی امریکایی هاست.

وی در ادامه به نگرانی امریکا از صدور پیام انقلاب به سایر کشورها و بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: ثبیت قدرت ایران در منطقه، ما را تبدیل به یک قدرت بین المللی خواهد کرد و این مسئله کاملاً به ضرر ایالات متحده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عده ای در کشور با ارائه تحلیل های نادرست از تحولات عراق، به دنبال ایجاد اخلال در نظام محاسباتی در کشور هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.