سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:03 - پنجشنبه 19 تیر 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

دلیل اصلی خشکسالی اصفهان، ضعف مدیران سابق در مدیریت آب بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مدیران گذشته ما تاکنون توزیع آب را مدیریت نکردند و دلیل اصلی خشکسالی اصفهان، ضعف مدیران سابق در مدیریت آب بود.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از تسنیم: حمیدرضا فولادگر در جمع مردم منطقه جی اصفهان با اشاره به حضور در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان بهار قرآن و بندگی است و یکی از ماه‌های پربرکت سال است و باید از آن بهترین استفاده‌ها را انجام داد.

وی با اشاره به مشکل آب در اصفهان بیان کرد: با شرایط پیش‌روی کره زمین، هر روز به سمت گرم شدن پیش می‌رود و درجه حرارت زمین رو به افزایش و متأسفانه بارندگی‌ها کم شده و شواهد ظاهری هم بیانگر این است که در آینده هم بارندگی نه تنها رو به افزایش نیست بلکه در حال کاهش است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته قابل تأمل این است که انسان با انتقال آب از مناطق مختلف، نظم طبیعی طبیعت به هم خورده و بیش‌از توان طبیعت از آن استفاده شده این مسئله سبب بروز مشکلات افتاده است.

وی درباره تونل انتقال آب بهشت‌آباد خاطرنشان کرد: مطالعات این تونل آغاز شده و هم‌چنین قراگاه خاتم‌الانبیا تلاش‌های بسیاری در راستای اجرا این طرح انجام داده شده، طرح دیگر انتقال آب تونل شماره 1 است که در حال حاضر با مخالفت استان چهارمحال بختیاری روبه‌رو شده است.

مدیران سابق در حوزه مدیریت آب، ضعف داشتند

فولادگر با تأکید بر ضعف در حوزه مدیریت آب، گفت: متأسفانه مدیران گذشته ما تاکنون در توزیع آب مدیریت نکردند؛ در حال حاضر مصرف آب با منابع آب تراز ندارد و ورودی آب کمتر از آب خروجی است ما با وجود مشکلاتی که در راستای تأمین آب داریم اما به یزد، کاشان، برخوار و حتی به کارخانه‌های صنعتی آب می‌دهیم.

وی افزود: در دوره هفتم و هشتم علاوه بر خود خاتمی وزیر نیرو هم اهل یزد بود به همین دلیل آب را از اصفهان به سمت این شهر انتقال دادند و خیلی زود برای آن تصفویه‌خانه ساختند و مقدار قابل توجهی از آب اصفهان به این شهر انتقال پیدا کرد که با اسم آشامیدنی از استان خارج شد اما به عنوان مصارف کشاورزی و صنعتی هم استفاده شد.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته در حال حاضر منابع آب جدیدی در حال مطالعه است که تازه پیدا شده که آب آن از استان خارج می‌شود و آب آن وارد استان‌های کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان می‌شود هم‌چنین منبع آب سیلان و چشمه لنگان هم وجود دارد که در حال بهره برداری و استفاده است.

وی بیان کرد:متأسفانه برداشت‌های انجام شده متناسب با منابع آب نبوده به طور مثال کاشان و برخوار حق آب نداشتند و آب‌های زیادی را بهره‌برداری کردند هم‌چنین برداشت‌هایی بی‌رویه‌ای در پائین دست رودخانه به صورت استفاده از پمپو پمپاژ آب تا بالای کوه برداشت غیرمجاز بوده که متأسفانه رئیس‌جمهور سابق در سفری که به چهارمحال بختیاری داشت رسما دستور احداث پمپ و پمپاژ آب را داد و گفت: آب شهر چهارمحال باید در خود آن مصرف شود و اضافه آن به شهر‌های دیگر رود.

فولادگر گفت: نکته مهم دیگر در موضوع آب رعایت نکردن الگو مصرف است و اگر مصوبات شورای عالی آب تصویب شود، خیلی از مشکلات رفع شود که تاکنون متأسفانه این اتفاق نیفتاده است و همین موضوع سبب استیضاح وزیر شد.

ضرورت برنامه‌ریزی درباره مشکل حجاب

وی درباره مشکل حجاب در جامعه اظهار کرد: درحال حاضر مجلس در حال تصویب طرح حمایت از امران به معروف است در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است که اگر اجرایی شود طرح خوبی برای تقویت ستاد امر به معروف، قانون‌مند کردن این ستاد، ضمانت اجرا شدن این طرح و هم‌چنین بودجه مناسبی برای این طرح تنظیم شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.