سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 09:19 - پنجشنبه 19 تیر 1393

همایش زکات در جرقویه سفلی برگزار شد

همایش ستاد زکات منطقه جرقویه با محوریت تشکیل ستاد شهر و روستا با همکاری روحانیون معظم، دهیاران و اعضاء شورای اسلامی برگزار گردید.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از  روابط عمومی واطلاع رسانی امداد استان اصفهان، این همایش با حضور حجت الاسلام فرهنگ امام جمعه شهر نصرآباد، حجت الاسلام موذن مسئول زکات شهرستان اصفهان، جعفری بخشدار جرقویه سفلی، حجت الاسلام کوهگرد مسئول زکات بخش،عرب صالحی رئیس اداره آموزش و پرورش، سروان فاطمی فرمانده بسیج منطقه، ائمه جماعات، شهرداران، دهیاران و اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد.
برادر جعفری بخشدارجرقویه سفلی در خصوص تشکیل ستاد احیاء زکات سخنانی ایراد نمود و ضمن معرفی حاج آقا کوهگرد بعنوان مسئول زکات بخش، ابراز امیدواری کرد که این ستاد در سال جاری فعالیت چشم گیری داشته باشد.

ایشان همکاری و مساعدت دهیاران و شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خصوص تهیه سبد ارزاق ماه رمضان جهت نیازمندان و خانواده های تحت حمایت امداد را خواستار شدند.

بعد از آن حجت الاسلام فرهنگ امام جمعه شهر نصرآباد به ایراد سخن پرداخته و ضمن ذکر آیات کلام اله محید و احادیث و روایت در خصوص اهمیت زکات، در کلام خدا اشاره کرد و گفت: هر جا امر به نماز شده در ادامه آن نام زکات برده شده است و این دو فریضه دینی است که در کنار یکدیگر قرار دارند و همچینن این واقعیت را باید بپذیریم که زکات در جامعه ما به یک واجب فراموش شده تبدیل شده است و از ائمه جماعات درخواست شد به این واجب دینی اهمیت بیشتری داده شود و در این ماه پر فیض و برکت که دستگیری و کمک به نیازمندان در اولویت قرار دارد اهمیت پرداخت زکات نیز برای نمازگزان مساجد تذکر داده شود.

اضافه میگردد در این جلسه گزارشی از فعالیتهای امداد ارائه گردید و مبلغ جمع آوری شده زکات در سال گذشته 459میلیون و 865هزار ریال اعلام شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.