سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:15 - پنجشنبه 19 تیر 1393

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان خبر داد

تولید 30 هزار تن جو در شهرستان اصفهان

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: سطح زیر کشت جو در شهرستان اصفهان 6 هزار هکتار است که پیش‌بینی برداشت 30 هزار تن جو از این اراضی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛‌ مهرداد مرادمند در خصوص میزان برداشت جو در اصفهان اظهار کرد: محصول جو با توجه به اینکه دوره کشت آن کم است و نیاز آب کمتری هم دارد به طور عمده در مکان‌هایی کشت شد که منابع آبی مطمئنی داشته و تولید آن کاهش چندانی نسبت به سال‌های گذشته نداشت.

وی افزود: سطح زیرکشت این محصول 6 هزار هکتار است که پیش‌بینی تولید 30 هزار تن جو از این میزان سطح زیر کشت را می‌کنیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در خصوص محصول پنبه نیز عنوان کرد: سطح زیرکشت این محصول برابر 700 هکتار است که از هر هکتار دو تن برداشت می‌شود که نسبت به سال‌هایی که آب در رودخانه جاری بود یک چهارم کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: گندم و جو محصولات زراعی عمده‌ای است که در استان تولید می‌شود و امکان جایگزینی برای آنها نیست و تنها برای کاهش مصرف آب مورد نیاز آن ارقام آن را تغییر می‌دهیم.

مرادمند اضافه کرد: برای کاهش مصرف آب در کشت این محصولات از ارقامی که نیاز آبی کمتری داشته باشند استفاده می‌شود و همچنین از ارقام مقاوم به شوری برای مناطقی که آب دارد اما آب آن از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، استفاده می‌شود.

وی افزود: ارقامی از گندم و جو را داریم که با یک دوره آبیاری نیز کشت می‌شوند و این سبب کاهش میزان مصرف آب می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با بیان اینکه این تولیدات مربوط به وضعیت آبی موجود استان است، گفت: در صورت باز کردن آب رودخانه و دادن سهمیه آب بخش شرق اصفهان، به طور قطع سطح زیر کشت این محصولات بیشتر از این نیز خواهد شد و کشت پاییزه نیز انجام می‌شود.

وی در خصوص محصولات باغی شهرستان اصفهان نیز اظهار کرد: محصولات باغی عمده‌ای که در شهرستان هستند انار، گردو، بادام، فلفل و زیتون است که به طور معمول در ابتدای فصل پاییز برداشت می‌شود.

مرادمند افزود: باغات شهرستان اصفهان به صورت پراکنده شامل زردآلو، عناب و … نیز می‌شود که در مجموع 3 هزار هکتار می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.