سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:15 - پنجشنبه 19 تیر 1393

فرماندار اصفهان مطرح کرد:

جاده کشی ۱۴۵ کیلومتر حاشیه‌ زاینده رود برای کاهش برداشت پساب

فرماندار اصفهان گفت: به منظور کاهش برداشت از پساب برای تولید محصولات کشاورزی در شهرستان اصفهان مسیر ۱۴۵ کیلومتری زاینده رود که در حریم شهرستان قرار دارد جاده کشی خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ فضل‌الله کفیل در دومین جلسه‌ کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان، به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مصرف پساب برای آبیاری مزارع کشاورزی اشاره کرد و افزود: استفاده از پساب در کشاورزی بیش از ۱۲ سال به عنوان معضلی گریبانگیر اصفهان شده اما اخیراً با توجه به تشدید استفاده از این آب اقدامات ضربتی خوبی در راستای مقابله با این اقدام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان اصفهان یکی از شهرستان‌های پیشتاز مبارزه با مصرف آب پساب در کشاورزی است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای ساماندهی ۱۴۵ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده رود یکی از اقدامات اساسی در این راستا است.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه در اجرای فاز یک رودخانه زاینده رود ایجاد جاده در مساحت ۴۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این مسیر از محل تصفیه خانه جنوب اصفهان آغاز و تا ۴۰ کیلومتر پیشروی می‌کند.
وی به همکاری خوب کشاورزان در خصوص ساماندهی مسیر رودخانه زاینده رود اشاره کرد و گفت: در بازدید و بررسی اخیر مسیر رودخانه بیش از ۱۰۰ پمپ غیر مجاز شناسایی شده ولی با ایجاد جاده در این مسیر می‌توانیم به صورت تاثیرگذارتری با برداشت از این آب برخورد کنیم.

وی با اشاره به ورود دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به مساله استفاده از پساب برای تولید محصولات کشاورزی، افزود: در این راستا و با توجه به بازدید مستقیم دادستان از زمین‌هایی که با آب پساب آبیاری شده‌اند اداره بهداشت به عنوان بازوی نظارتی معرفی شده و جهاد کشاورزی نیز باید بعد از دستور رسمی دادستان نسبت به امحای محصولات کشاورزی که با این روش آبیاری به ثمر رسیده‌اند اقدام کنند.
کفیل در خصوص رسیدگی به وضعیت بهداشتی دامداری‌هایی که بیش از ۷ هزار راس دام گاو و گوسفند دارند، گفت: باید اقدامات کوتاه مدت برای دپوی کود حاصل از این دامداری در فرصت ۱۰ روزه انجام گیرد و در بازه‌ زمانی بلند مدت نیز اقدامات مناسب برای جانمایی و انتقال این گاوداری به محلی دیگر دنبال شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.