سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:30 - پنجشنبه 19 تیر 1393

فرصت 10 روزه فرمانداری به محیط زیست برای رفع مشکلات شرق اصفهان

فرماندار اصفهان گفت: اصناف یکی از بخش‌های تاثیرگذار در حوزه سلامت و بهداشت جامعه است.

به گزارش اصفهان شرق؛ فضل‌الله کفیل در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان، اصناف را یکی از بخش‌های تاثیرگذار در حوزه سلامت دانست و اظهار کرد: اتاق اصناف با همکاری مراکز بهداشتی اهداف و وظایف تعیین شده در موضوعات بهداشت و سلامت را در اولویت کارگروه قرار داده و با نظارت مستمر نسبت به کنترل و پیشرفت برنامه‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به تهیه سند نظام سلامت در اصفهان، افزود: مسوولان دستگاه‌های مختلف با در نظرگرفتن اولویت‌های بهداشت و سلامت شهرستان برای اجرایی شدن هر چه بهتر این سند تلاش کنند.

فرماندار اصفهان با تاکید بر انجام توافقنامه‌ای بین مراکز بهداشت و دستگاه‌هایی که در سند نظام سلامت شهرستان وظائفی برای آنها تصویب شده گفت: پس از این کار بسته نظارت و ارزیابی تهیه و گزارش آن را هرسه ماه یکبار در جلسات کارگروه شهرستان ارایه کنند.

 وی افزود: این کار موجب افزایش انگیزه و دنبال کردن مباحث به صورت اصولی شده و در اجرایی کردن وظائف تدوین شده نیز موثر و نتایج آن را مردم احساس خواهند کرد.

کفیل با اشاره به توجه لازم به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و خصوصا بعضی از پدیده‌ها مثل بیماری مشمشه، تصریح کرد: جهت پیشگیری و کنترل این بیمارها توجه به ورود دام به شهرستان الزامی است که

با همکاری نیروی انتظامی و اداره دامپزشکی تمام دام‌ها قبل از ورود به شهرستان بررسی و در صورت عدم مجوز قانونی از ورود آنها جلوگیری شود.

فرمانداراصفهان با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در رصد و پیشگیری از بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: ادامه کار نیازمند برنامه ریزی و همکاری سازمان‌های حج و زیارت‌ و فرودگاه اصفهان با مراکز بهداشت شهرستان است که آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شهروندان به ویژه زائران خانه خدا مهم‌ترین بخشی است که باید در این حیطه مورد توجه قرار گیرد.

‌کفیل با بیان اینکه شهرستان اصفهان نخستین شهرستانی است که در زمینه پساب‌ فاضلاب با همکاری کشاورزان اقدامات موثری را انجام داده است، تصریح کرد: لازم است با همکاری مراکز بهداشت، محیط زیست و جهاد کشاورزی همچنان پر قوت ضمن نظارت بر عدم استفاده از پساب فاضلاب با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

فرماندار اصفهان با اشاره به نگرانی مردم تعدادی از روستاهای شرق اصفهان به دلیل تاثیرات سوء محیطی از فعالیت گاوداری نعمت بخش، گفت: لازم است ضمن حمایت از مراکز تولیدی در ابعاد مختلف، اداره محیط زیست نسبت به برطرف کردن نگرانی مردم و جانمایی محل دپوی کود ظرف مدت 10 روز آینده اقدام کند و همچنین در یک طرح میان مدت جهادکشاورزی و اداره دامپزشکی شهرستان زمینه جابجای این واحد تولیدی را بیرون از کانون جمعیتی و سکونت مردم فراهم کند.

منبع: ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.