سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - پنجشنبه 19 تیر 1393

کارگران اصفهان مشکلات بیمه سلامت خود را با بیمه ایرانیان رفع کنند

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: کارگرانی که تحت پوشش بیمه کارفرما بودند و هم اکنون به دلیل اخراج یا بیرون آمدن از کار عملا بیمه نیستند و از سوی سایت بیمه سلامت اجازه ثبت نام به آنها نمی‌دهند در صورتی که به بیمه اورژانسی احتیاج دارند بهتر است از بیمه ایرانیان استفاده کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛‌ احمد ریاضیات اظهار داشت: برخی از این کارگران با وجودی بیرون آمدن از کار اما همچنان دفترچه معتبر درمانی دارند که این دسته از کارگران مشکلی در درمان و مراجعه به بیمارستان‌ها ندارند.

وی در پاسخ به وضعیت کارگرانی که دیگر تحت پوشش بیمه کارفرما نیستند و دفترچه بیمه معتبری هم ندارند اما هنوز اسم آنها به عنوان بیمه شده ثبت است و امکان ثبت نام در سایت بیمه سلامت را ندارند، گفت: بخاطر اینکه این افراد به هنگام مراجعه به بیمارستان و دریافت خدمات درمانی با مشکل مواجهند به منظور رفع مشکل و دریافت بیمه اورژانسی اقدام به دریافت بیمه ایرانیان کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: رفع مشکل این افراد از طریق سازمان مرکزی حل و فصل می‌شود.

ریاضیات با اشاره به اینکه هزینه بیمه ایرانیان چندان زیاد نیست، گفت: اگر فردی وضعیت مالی خوبی نداشته باشد با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی (ره) و دریافت نامه‌ای می‌تواند بیمه ایرانیان را با پرداخت 37 هزار تومان برای هر نفر استفاده کند.

وی اضافه کرد: هزینه بیمه ایرانیان برای فردی که مشکل مالی نداشته باشد نصف هزینه بیمه تامین اجتماعی و 258 هزار تومان است که 129 هزار تومان برای هر نفر می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در پاسخ به اینکه شما بیمه ایرانیان را برای کارگرانی توصیه می‌کنید که نیاز به بیمه اورژانسی و دریافت خدمات درمانی اورژانسی داشته باشند و اگر چنین فردی فقر مالی داشته باشد و برای مراجعه به کمیته امداد به دلیل بروکراسی اداری نیاز به صرف وقت زیادی است که عملا دریافت بیمه ایرانیان را در آن زمان برای فرد مقدور نمی‌سازد، چه راهکاری را پیشنهاد می‌دهید، گفت: کمیته امداد بروکراسی اداری ندارد و تائیدیه این افراد ظرف نیم ساعت ارائه می شود.

وی گفت: امکان ثبت نام برای بیمه سلامت همچنان فراهم است و در حال حاضر نیز افراد می‌توانند با مراجعه به سایت اقدام به ثبت نام کنند.

ریاضیات عمده مشکل پیش روی در ثبت نام بیمه سلامت و دریافت دفترچه را فاصله زمانی نام برد و گفت: بسیاری از ثبت نام شدگان به هنگام ثبت نام برگه‌ای دریافت و تا زمان صدور دفترچه تنها می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این افراد پس از دریافت دفترچه بیمه سلامت از خدمات درمانی و بهداشتی بیمارستان های خصوصی نیز می‌توانند بهره‌ ببرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان بیان داشت: سعی داریم در آینده نزدیک افراد به هنگام ثبت نام در سایت بیمه سلامت پس از اتمام کار دفترچه بیمه را دریافت کنند تا با چنین مشکلاتی مواجه نباشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.