سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 14:46 - چهارشنبه 18 تیر 1393

روز ملی ادبیات کودک و نوجوان:

قهرمانان را به خانه خود دعوت کنید

مدیریت کانون فکری پرورشی شهر حسن آباد گفت: کودک با قصه خیلی راحتر از انواع سایر ادبیات ارتباط برقرار می کند و می تواند خود را بجای قهرمانان قرار دهد و موفقیت های قهرمانان مثبت قصه ها در واقع نوعی آموزش غیر مستقیم برای تشویق کودکان جهت پیروی از آنها و پرورش برای رسیدن به موفقیت دانست.

18 تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و اهمیت دادن به نیازهای عاطفی، جسمی، مذهبی، ارضای حس کنجکاوی و نیاز به ارتباط با طبیعت می باشد.
مدیریت کانون فکری پرورشی شهر حسن اباد در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در مورد این روز گفت: ادبیات کودکان و نوجوان به کلیه نوشته ها و سروده های مربوط به کودکان و نوجوانان که شامل قصه، داستان، نمایشنامه و اشعار در مورد دین، علم و هنر که نویسندگان و شاعران برای کودکان می نویسند می کنند.18 تیرماه سالروز درگذشت نویسنده کتاب های کودکان و نوجوانان مهدی آذریزدی و به همین مناسبت این روز را روز ادبیات کودک و نوجوان نامیده اند.

DSC00257

منصوری در رابطه با اثر برگزاری کلاس های ادبی و نقش آن در فرهنگ کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در کلاس های ادبی یکی از موارد مهم تکیه کردن بر پرورش حواس و تجربه زبان گفتاری و تربیت ادبی می باشد که در آن کودک با مهارت های زبان شناسی آشنا می شود.

وی در ادامه افزود: درست است که کودک از بدو تولد در خانواده و مدارس با این مهارتها اشنا می شود ولی کودک در کلاس های ادبی کانون با بازی ها و شیوه های جذاب و خلاقانه و کارشناسی شده به صورت غیر مستقیم یاد می گیرد که چگونه از این انبوه کلمات که تا کنون آموخته است دست به گزینش زند و از واژه ها به صورت کاربردی استفاده نماید.

منصوری در ادامه تاکید کرد: کودکان در این فضا آزادانه حرف می زنند، می نویسند واین یکی از ابزار های غیر رسمی است که علاوه بر تامین نیاز های جسمی، روحی، عاطفی تاثیرات دیگری نیز بر جای خواهد گذاشت و استفاده از ادبیات در تقویت خواندن و ایجاد آرامش روحی و روانی و درک تجربیات جدید از عواملی که می تواند در ساختن فرهنگ کودکان و نوجوانان نقش اساسی داشته باشد.

DSC00262

وی در خصوص نقش قصه گویی و شعر خوانی نیز گفت: این برنامه باید سه ویژگی داشته باشد رفع خستگی، تفریح و سرگرمی و پرورش استعداد ها که معمولا هر سه مورد را با تکیه بر کتاب و کتاب خوانی در برنامه های کانون می توان مشاهده کرد و مهمترین نوع کتاب و موثرترین آن در روح و فکر بچه ها– کتاب قصه می باشد.
کودک با قصه خیلی راحتر از انواع سایر ادبیات ارتباط برقرار می کند و می تواند خود را بجای قهرمانان قرار دهد و موفقیت های قهرمانان مثبت قصه ها در واقع نوعی آموزش غیر مستقیم برای تشویق کودکان جهت پیروی از انها و پرورش برای رسیدن به موفقیت دانست. شعر سرایی و شعر خواندن به مفهوم واقعی هنر محسوب می شود و شعر و قصه و داستان و طراحی و نقاشی در بیان واقعیت های تاریخی و انتقال پیام های دینی و تربیتی و اعتقادی کاربرد گسترده ای دارد .

مدیریت کانون فکری و پرورشی در پایان افزود: مربیان ما در این مرکز ضمن اجرای برنامه های ادبی ٰ فرهنگی هنری، علمی اسلامی و با تکیه بر کتاب و کتاب خوانی تلاش می کنیم علاوه بر پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به صورت غیر مستقیم به نیاز های آموزشی، دینی، فرهنگی و ادبی و هنری انها پاسخ مناسب دهیم.

 

DSC00260 DSC00258

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.