سرویس: اجتماعی 08:16 - یکشنبه 07 مهر 1392

معاون استاندار اصفهان:

4 سیاست کلی برای عمران شهرداری‌ها دنبال می‌کنیم

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: چهار سیاست کلی برای عمران و آبادانی شهرداری‌های اصفهان دنبال می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق ، محمدمهدی جمالی‌نژاد امشب در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید و قدیم شاهین‌شهر در تالار شیخ بهایی با گرامیداشت یاد و خاطره هشت دوران دفاع مقدس و همچنین تبریک آغاز هفته گردشگری، اظهار داشت: شاید در بین بیش از 100 شهر کشور کمتر شهرداری همانند ناصر نفری پیدا کنیم که وجهه فرهنگی و هنری داشته باشد.

وی با اشاره به چند نکته مهم در خصوص سیاست‌های کلان استانداری اصفهان برای پیشبرد عمران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، افزود: معاونت عمرانی استانداری اصفهان چهار سیاست کلی را در این خصوص دنبال می‌کند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به نخستین سیاست کلان معاونت عمرانی استانداری اصفهان در خصوص برنامه چشم‌انداز توسعه شهری، اضافه کرد: دومین سیاست کلانی که بسیار مهم است مشارکت بخش خصوصی در کارهای عمرانی شهری است که باید اهتمام ویژه به آن ورزیده شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه متأسفانه در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان کمتر شاهد حضور و مشارکت بخش خصوصی هستیم، ادامه داد: متأسفانه بعضی از شهرداران شهرستان‌های استان تنها به بودجه‌های مصوب شهرداری اکتفا می‌کنند و اجازه ورود بخش خصوصی در کارهای عمرانی شهری را نمی‌دهند.

وی با تشریح سومین سیاست کلان معاونت عمرانی استانداری اصفهان در حوزه شهری و روستایی، گفت: سومین سیاست این است که در شهرها هویت‌سازی کنیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان آخرین سیاست کلان حوزه عمرانی استانداری اصفهان، متذکر شد: حرکت به سمت‌وسوی شهرهای دانش‌محور و دانش بیان به عنوان چهارمین سیاست کلی معاونت عمرانی استانداری اصفهان در حوزه شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شهرهای کشور دچار روزمرگی شده‌اند، تصریح کرد: چه خوب است اشتغال پایدار به سمت‌وسوی فضاهای دانش‌محور و دانش بنیان برود نه به سمت‌وسوی فضاهای آلاینده حرکت کند.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه شهرستان شاهین‌شهر بارگذاری صنعتی در آن زیاد است، اظهار کرد: اکثر صنایع آلاینده استان اصفهان در شهرستان شاهین‌شهر وجود دارند.

وی با بیان اینکه باید به دنبال رونق دادن صنایع دانش بیان باشیم، اضافه کرد: شهر دانشی و دانش‌محور سه شاخصه اصلی دارد.

جمالی‌نژاد با اشاره به شاخص‌های شهرهای دانش بنیان ادامه داد: از شاخص‌های شهرهای دانش بنیان می‌توان محور توسعه، منابع انسانی و توسعه فرهنگی را نام برد.

وی گفت: لازمه داشتن یک شهر دانش بنیان دارا بودن یک روح و شهر خلاقانه است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان استفاده از ظرفیت مردم و مشارکت آن‌ها در پروژه‌های شهری، ادامه داد: مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های نوآورانه و دانش بیان کمک‌های فراوانی به زیر ساخته‌های شهری می‌کند.

وی با اشاره به معیارهای شهرهای دانش بیان، اذعان کرد: امکان دسترسی شهروندان به پروژه‌های شهری میسر است، تهیه ابزار و مزیت بعدی تحقیقات جهت ایجاد بسترهای مناسب جهت خدمات و کلاه‌های دانش بنیان در شهراست، توانایی جذب و نگهداری شهروندانی با مهارت بالا است.

جمالی‌نژاد با تعریفی از شهر دانش‌محور، گفت: هدف از تاسیس شهر دانش‌محور رسیدن به توسعه شهری از طریق ایجاد بروز رسانی است.

وی با اشاره به چگونگی دستیابی به چنین شهر دانش‌محوری تصریح کرد: طراحی مناسب شهرری، شبکه‌های فناوری اطلاعات، فرهنگ دانشی از دیگر تعاملات است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.