سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 23:30 - سه شنبه 17 تیر 1393

شهيد براتعلي قيدرلو

شهيد براتعلي قيدرلو در سال1344 در روستاي پيله وران و در خانواده مذهبي چشم به جهان گشود.

به گزارش اصفهان شرق:

شهيد براتعلي قيدرلو در سال 1344در روستاي پيله وران و در خانواده مذهبي چشم به جهان گشود. دوران طفوليت را گذراند و به علت سختي ها و مشكلات فراوان زندگي، موفق به درس خواندن نشد. او در تظاهرات ضد شاهنشاهي در سال1357شركت نمود و در به  ثمر رساندن انقلاب اسلامي سهم به سزايي داشت.

شهيد قيدرلوعلاقه زيادي به بسيج و جلسات مذهبي داشت و با ذوق و شوق در اين مراسمات شركت مي نمود. اين شهيد خيلي عاشق جبهه بود تا اينكه بعد از آموزش ديدن در بسيج اعزم جبهه شد. بعد از اعزم به جبهه وي همراه با، رزمندگان ديگر به وطن بازگشت اما بر اثرعشق و علاقه زياد او به جبهه و جنگ مدت زماني طول نكشيدكه دوباره عازم جبهه هاي حق عليه باطل شد.

ايشان در عملياتهاي زيادي شركت داشت و درعمليات خرمشهر بود كه يك تير توسط نيروي دشمن به پهلوي او اصابت نمود و او را به بيمارستان منتقل نمودند. ولي با حال مجروحش دوباره عازم جبهه شد تاعمليات ماه مبارك رمضان فرا رسيد و او نيز در اين عمليات شركت نمود و در همين عمليات در دزفول در تاريخ23/4/61 به درجه شهادت نائل آمد.

شهيد قيدرلو به مدت 15 سال مفقود الاثر بود. كه به همت گروه تفحص در سال1376 پيكر پاك او را به همراه پيكرشهيدحسنعلي احمدي پيدا و به بنياد شهيد و امورايثارگران جرقويه براآن كراج انتقال داده شدند و توسط مردم شهيد پرور براآن تشيع و به خاك سپرده شدند.

شهید قیدرلو

  6 خصوصيات اخلاقي شهيد:

از نظراخلاقي در مراتب خاصي بود مخصوصا موقعي كه از جبهه به مرخصي مي آمد كاملا دانشگاه انسان سازي جبهه در اين برادرشهيد نمايان و مشاهده مي شد.

از نظرمعنوي وعبادي نيز در مراتب والايي بود. در مورد دعا وقتي از او مي پرسيدند مي گفت: دعاي كميل و دعاي توسل را خوب و پرشكوه برقراركنيد كه همين دعاهاست كه در جبهه ها رزمندگان را به اين پيروزيهاي بزرگ و چشم گير نائل مي گرداند.  دوستان را به داشتن تقوا و تعاليم قرآن در هر سن و سال و ياري رساندن به امام و در صحنه ماندن و مراسم هاي مذهبي سفارش مي كرد. شهيد قيدرلو در هر كار خير داوطلب بود. قبل از جبهه نيز در كلاسهاي نهضت سواد آموزي شركت كرد و خواندن ونوشتن را آموخت.

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.