سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 18:00 - سه شنبه 17 تیر 1393

عزاداری در شرق اصفهان:

شرق اصفهان در وفات همسر پیامبر گریست

مراسم وفات حضرت خدیجه(س) با حضور مردم شهید پرور شرق اصفهان برگزار شد.

به گزارش قدرتی خبرنگار اصفهان شرق از شاتور: مراسم وفات حضرت خدیجه(س) با حضور مردم شهید پرور شاتور در امامزاده عبدالعزیز(ع) برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام مصباح با اشاره به مقام این بانوی اسلام گفت: خدیجه(س) بعنوان نخستین( ام المومنین ) در قرآن مورد توجه قرار گرفته است واین سعادت از بین همه زنان پیامبر(ص) نصیب خدیجه(س) شد.

وی در ادامه با توجه به وقف اموال حضرت خدیجه به راه اسلام با تاکید بر این امر تصریح نمود: حضرت خدیجه(س) زنی بود که تمامی دارایی خود را در راه خدا انفاق کرد و پیامبر (ص) فرمودند: ایستادگی و استواری دین تنها با شمشیر حضرت علی (ع) وثروت خدیجه به وجود آمد.

مصباح در پایان خاطر نشان کرد: از نسل این بانوی نمونه اسلام یازده امام بزرگوار ما متولد شدند و استواری درخت را از میوه شیرین آن میتوان شناخت و معنای خدیجه را از زلالی حضرت زهرا (س) به درستی می توان فهمید.

Vater-Mark44 Vater-Mark444

وفات بانوی اسلام در شهر حسن آباد:

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا: بمناسبت وفات همسر گرامی پیامبر اسلام(ص) حجت الاسلام شیخ عطا الله طیبی امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) در سخنان کوتاهی به ویژگیها و زندگی این بانوی فداکار پرداخت و گفت: حضرت خدیجه علیهاالسلام در ۲۴ سال زندگی مشترک با پیامبر گرامی اسلام، خدمات بسیاری برای آن بزرگوار و دین اسلام انجام داد. حمایت های مالی، روحی، عاطفی از حضرت محمد صلی الله علیه و آله، تصدیق و تأیید پیامبر در روزگاری که هیچ کس تأییدش نمی کرد و یاری ایشان در برابر آزار مشرکان، گوشه هایی از این خدمات ارزشمند است.
طیبی در ادامه افزود: حضرت خدیجه علیهاالسلام، این بانوی بزرگوار نه تنها از عمق جان به رسالت پیامبر ایمان آورد، بلکه او را در برابر سختی ها و تکذیب مشرکان و بدخواهان یاری داد. تا زنده بود، اجازه نداد آزار و شکنجه مشرکان بر رسول خدا صلی الله علیه و آله سخت آید.

وی گفت: حضرت خدیجه نخستین ام المؤمنین است که در قرآن مجید به عنوان یکی از زنان پیامبر مورد توجه است، وبه طور شخصی نیز در سوره «ضحی» آیه هشتم به نام واوصاف او اشاره گردیده است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.