اصفهان شرق

بحران اجساد دفن‌نشده در اسپانیا +عکس

کدخبر: 23190
1393/04/17 در ساعت 20:56

با تداوم وضعیت بحران اقتصادی در اسپانیا مساله هزینه دفن مردگان خانوادگان کم درآمد تبدیل به بحرانی در این کشور شده است و اخیرا با کشف بیش از ۲۵۰ جسد در دانشکده پزشکی دانشگاه مادرید ، این مساله به کانون توجه رسانه ها و افکار عمومی تبدیل شده است.

644038_746
محل کشف ۲۵۰ جسد در دانشکده پزشکی دانشگاه مادرید
روز گذشته تلویزیون اسپانیا در یک گزارش تکان دهنده بیش از ۲۵۰ جسد متلاشی شده و دفن نشده در دانشکده پزشکی دانشگاه ” کامپلوتنسه ” مادرید را نشان داد که در ملحفه های سفید پیچیده شده اند و هنوز دفن نشده اند.

بر اساس گزارش تلویزیون اسپانیا ، این اجساد متعلق به خانواده های کم درآمد اسپانیایی هستند که به دلیل خرج بالای کفن و دفن، مرده های خود را برای استفاده در کلاس های ” تشریح جسد “به دانشکده طب دانشگاه مادرید داده اند و یا در بازار سیاه فروش مرده ها فروخته اند و در نهایت این اجساد فروخته شده از دانشکده پزشکی دانشگاه مادرید سر در آورده است.

بر اساس این گزارش هزینه مرسوم کفن و دفن در اسپانیا بیش از ۵ هزار یورو است و با توجه به بحران اقتصادی این کشور ، پرداخت این هزینه خارج از توان بخش قابل توجهی از جمعیت اسپانیا است که هم اکنون و در پی بحران اقتصادی قریب به ۴۰ درصد جمعیت فعال این کشور بیکارند.

همچنین بر اساس این گزارش ، بازار سیاه خرید و فروش جسد در اسپانیا داغ شده است و برخی خانواده های کم درآمد مرده های خود را برای استفاده در کلینیک های خصوصی پزشکان به آنها می فروشند.

قیمت تقریبی ۴ تا ۶ جسد در اسپانیا رقمی حدود ۳ هزار یورو است و برخی دانشجویان پزشکی متقاضی جسد ، برای کارآموزی اقدام به خرید این اجسادمی کنند.

با انتشار گزارش دست داشتن دانشکده پزشکی دانشگاه مادرید در بازار سیاه خرید و فروش اجساد و نیز کشف بیش از ۲۵۰ جسد در این دانشکده” خوزه رامون مریدا” رییس دانشکده پزشکی دانشگاه مادرید از سمت خود استعفا کرد. منبع