سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 12:45 - چهارشنبه 18 تیر 1393

واکنش مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی الف به اظهارات اخیر کامران پیرامون “آب دزدی”

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی الف به اظهارات اخیر کامران پیرامون مسائل آب اصفهان انتقاد داشتند: جناب آقای کامران نماینده محترم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در سخنرانی خود در مجلس ضمن اهانتی آشکار به مردمان چهارمحال و بختیاری و خوزستان فرموده اند: آب ما را دزدیدند. در این باره موارد زیر خاطر نشان می شود:

الف: ایشان که ظاهرا از نحوه شکل گیری رودخانه زاینده رود بی خبرند، فرموده اند که ۹۳ درصد حوزه آبریز رودخانه زاینده رود در استان اصفهان و فقط ۷ در صد آن در چهارمحال و بختیاری قرار دارد. باید به استحضار ایشان رساند که آنچه زاینده رود را می سازند چشمه ها هستند نه آب سطحی و تمامی چشمه های بزرگ تامین کننده آب زاینده رود به انضمام تاقدیس های آهکی تغذیه کننده آن ها (نظیر چشمه های دیمه، نیاکان و …) در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

ب: در طول سالیان دراز به علت نفوذ اصفهان بر منابع آب کشور، حقابه های خود خوانده ای برای آب زاینده رود وضع شده است بدون اینکه به اهالی سرچشمه حقابه مشابهی داده شود و یا حداقل آب بهایی پرداخت شود. واقعیت این است که اگر خداوند به شخصی ۲۰۰ هکتار زمین داده، به دیگری نیز آب داده، آیا شخص اول حاضر است مقداری از زمین های خود را به صورت رایگان به دومی واگذار کند؟ اگر نه پس چگونه انتظار آب رایگان دارد؟!

ج: اگر به قول ایشان آمایشی فکر کنیم، استفاده از منابع طبیعی حق همه مردم این سرزمین است اما آیا یک بام و دو هوا؟ چگونه هنگامی که مرکز نشینان عمده درآمد نفت کشور را صرف صنعتی شدن شهر و دیار خود نموده اند، هیچکدام نگفتند نفت خوزستان را دزدیدیم؟ اگر جمعیت اصفهان زیاد است، یکی از دلایلش آبیست که سال ها، با ادبیات آقای کامران، دزدیده شده است!

د: هیچکس در چهارمحال و بختیاری و خوزستان زیاده طلب نیست ولی زیاده خواهی را نیز بر نمی تابد. بهتر است راه حلی منطقی اندیشید، بله، سال ها است آب را به رایگان برده اید، الان شرایط فرق کرده، فکر دیگری کنید، مثلاً آب بها بپردازید و یا قسمتی از صنایع بزرگی را که با پول نفت و طراوت آب در آن شهر و استان مستقر نموده اید به این طرف جابجا کنید. مشکل حل می شود، نه؟!

منبع: الف

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.