سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:05 - چهارشنبه 18 تیر 1393

علت قطعی و افت فشار آب در اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پاسخ به اینکه برخی از نقاط اصفهان با قطعی و افت فشار آب مواجه هستند، گفت: در فصل تابستان تعادلی میان عرضه و تقاضای آب وجود ندارد به همین دلیل در برخی از مناطق فشار شبکه آب پایین است و این امر افت فشار آب را به دنبال داشته است.

به گزارش اصفهان شرق؛  منطقه اصفهان، هاشم امینی، مسئله جیره بندی آب در اصفهان را رد کرد و افزود: اعتقاد به جیره‌بندی آب نداریم و قطعی ناگهانی آب در سطح شهر به دلیل پایین بودن حجم مخازن آب است. این درحالی است که استفاده از پمپ‌های غیرمجاز بر روی شبکه آب مزید بر علت و موجب افت شدید آب شده است.

وی افت فشار آب را مختص به مناطق خاص در شهرستان ندانست و اعلام کرد: اصولاً در فصل تابستان تمام سطح شهر با مشکل کم آبی مواجه هستند و این امر مختص به منطقه خاصی نیست و در مجتمع‌ها طبقات بالا بیشتر در معرض افت فشار آب قرار می‌گیرند.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان رفع مشکل افت فشار آب را مستلزم صرفه‌جویی در مصرف آب دانست و تصریح کرد: در فصل تابستان با افزایش دما مردم بیشتر از فصول دیگر آب مصرف می‌کنند در حالی که منابع آب بسیار محدود است و در سال جاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با کمبود سه مترمکعبی آب در ثانیه روبرو است و روند فزاینده مصرف عواملی چون افت فشار آب را به وجود آورد.

امینی ادامه داد: چنین شائبه‌ای که آب در اصفهان جیره بندی شده نادرست است و افت فشار آب به دلیل مصرف بی‌رویه در برخی از مناطق می‌باشد که با صرفه جویی 25 الی 30 درصدی آب در دسترس می‌توان بر تمامی این مشکلات فائق آمد.

وی به استفاده از ظرفیت‌های منابع آبی در دسترس اشاره کرد و گفت: در شرایط سخت کنونی دسترسی به منابع جدید آبی زیرزمینی نیز مورد اهتمام جدی است و انتظار می‌رود در چند روز آینده شرایط بهبود یابد .

امینی اعلام کرد: در تابستان با افزایش دما مردم اصفهان از کولرهای آبی که 2 برابر سرانه هر نفر آب مصرف می‌کنند استفاده می‌کنند به عبارتی بهره‌مندی یک خانواده چهار نفری از کولر آبی مصرف آب آنها را تا 50 درصد افزایش می‌دهد در صورتیکه می‌توان با روی آوردن به سایر سیستم‌های خنک کننده که با راندمان بالا آب کمتری مصرف می‌کنند بر گرمای هوا در تابستان غلبه کرد و مطمئناً با اعمال چنین تدابیری از سوی مردم کمتر شاهد افت فشار آب در برخی از مناطق خواهیم بود.

منبع: ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.