سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 10:37 - چهارشنبه 18 تیر 1393

مزارع آبیاری شده با پساب در اصفهان شناسایی شدند

مزارع به هیچ عنوان حق استفاده از پساب برای آبیاری محصولات کشاورزی را ندارند، بنابراین بهداشت محیط استان با یک اقدام ضربتی این مزارع را شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ شهرام احتشامی کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک در حاشیه کارگروه سلامت و امنیت غذایی  با اشاره به همکاری این مرکز با مرکز بهداشت استان برای نظارت در مساجد اصفهان، گفت: همه ساله در آستانه آغاز و حتی در زمان ماه مبارک رمضان گروه بهداشت محیط استان به صورت سرزده به مساجد مراجعه کرده و مسائل بهداشتی مساجد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به شناسایی مزارع آبیاری شده با پساب، بیان داشت: ماه گذشته بود که با گزارشات محلی از آبیاری برخی مزارع با پساب و فاضلاب شهری خبردار شدیم، که با مراجعه به این مزارع با همکاری جهاد کشاورزی و دادستانی پمپ آنها جمع آوری و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره یک افزود: از آن پس تاکنون در تلاش برای شناسایی کشاورزان متخلف هستیم تا آنان را به مراجع قانونی معرفی کرده و با قطع برق آنها از انجام دوباره این عمل غیرقانونی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به ابلاغیه فرمانداری در زمینه امحا سبزیجات و محصولاتی که با پساب آبیاری شده‌اند،‌ اظهارداشت: با توجه به محوریت ابلاغ از جهاد کشاورزی، این حکم به نیروی انتظامی و آب منطقه‌ای، بازرسان این ادارات در مزارع حاضر شده و پمپ‌های کارگذاشته شده در منطقه جمع‌آوری شد.

احتشامی با بیان اینکه در حال حاضر مکان‌های تخلف شناسایی شده است، افزود: با این حال اسامی کشاورزان متخلف تاکنون به دست ما نرسیده است، اما امیدواریم تا با همکاری مردم این افراد شناسایی و ازادامه کار آنان جلوگیری شود.

وی بیان داشت: بیشترین مزارعی که با پساب آبیاری شدند شامل مزارع صیفی جات، پیاز و سیب زمینی بوده است که با شناسایی آنها از خرید و فروش آنان جلوگیری شد.
منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.