سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:09 - چهارشنبه 18 تیر 1393

آغاز گشت شبانه امر به معروف بسیج از 15 ماه رمضان در مشهد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهداء از آغاز گشت امر به معروف و نهی از منکر بسیج از 15 ماه مبارک رمضان در مشهد خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ عطامحمد احمدی شامگاه دوشنبه در همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت‌های امنا و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های بسیج حمزه سیدالشهداء در مشهد، اظهار کرد: امروزه یکی از برنامه‌های اصلی به عنوان ستون فقرات بسیج، حلقه‌های صالحین هستند.

وی با اشاره به اینکه یارگیری و تربیت سرباز برای حزب خدا و امام عصر (عج) اقدامی مهم به شمار می‌رود که با رهنمودها و اقدامات فرهنگی روحانیون و ائمه جماعات در مساجد صورت می‌گیرد، افزود: نماز، عمل صالح، آموزه‌های دینی، پاکی و پاکیزگی، روح عاشورایی و… با زبان پربرکت روحانیون به مردم و جوانان آموخته می‌شود تا روح آنها با نور ائمه طاهرین (ع) صیقل داده شود.

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود 500 حلقه صالحین در سطح محلات، با کمبود مربی مواجه هستیم و با توجه به رسالت ائمه جماعات در این زمینه می‌توان با مدیریت جمع‌های کوچک و استفاده از طلاب جوان و افراد توانمند این نیاز را برطرف کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به ایجاد فضای برگزاری حلقه‌های صالحین بسیج، گفت: در حال حاضر در برخی مساجد 10 تا 12 حلقه صالحین شکل گرفته اما در برخی مساجد به دلیل فضای ناکافی، این حلقه‌ها به صورت اصولی برگزار نمی‌شود.

فرمانده بسیج ناحیه حمزه سیدالشهداء در ارتباط با هجمه‌ای که توسط ماهواره به سمت انقلاب و نظام مقدس اسلامی صورت گرفته است، گفت: ائمه جماعات در موج اول باید به روشنگری مردم و آسیب‌شناسی ماهواره در جامعه و میان جوانان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای امر به معروف بسیج، ظرفیت خوبی به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد تا در مساجد شاهد محدوده‌ای پویا و سالم باشیم، خاطرنشان کرد: گشت‌های شبانه امر به معروف بسیج از 15 ماه مبارک رمضان در مشهد آغاز می‌شود.

احمدی در ادامه با اشاره به اینکه 21 تیرماه سالروز عفاف و حجاب است و بسیج خواهران باید با انسجام در این برنامه شرکت کنند؛ از ظرفیت مطلوب دیگری در بسیج با عنوان اینترنت شبکه داخلی خبر داد و افزود: با این شبکه تمام مساجدی که دارای پایگاه بسیج هستند می‌توانند به سایت‌های داخلی کشور دسترسی داشته و معرفی برنامه‌های بسیج و مساجد را نیز داشته باشند.

در انتهای این مراسم از ائمه جماعات، هیئت‌های امنا و فرماندهان حوزه و پایگاه‌های بسیج فعال حمزه سیدالشهداء تقدیر شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.